صفحات
  • صفحه اول
  • سیاسی
  • جهان
  • سیاست
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • صنعت و تجارت
  • کشاورزی
  • بازار سرمایه
  • زیست بوم
  • حوادث
  • ورزشی
  • فرهنگی
  • صفحه آخر
شماره هشت هزار و صد و شصت و شش - ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و شش - ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

«منشور جنبش سبز»
دیکته جدید عامل گروهک منافقین به میرحسین موسوی
 خبر اول اینکه، در ادامه رقابت «منشورنویسی» بین گروهک‌های ضدانقلاب، «منشور جنبش سبز» با خط‌‌دهی گروهک تروریستی منافقین، تدوین و توسط عنصر نفوذی آنها در آن مجموعه رونمایی خواهد شد. به گزارش تسنیم، در اواخر سال گذشته و همزمان با بالاگرفتن بازی منشورنویسی گروهک‌های ضدانقلاب که جنجالی‌ترین آن، منشور «پهلوی، کومله و شرکا» بود، گروهک تروریستی منافقین به اردشیر امیرارجمند، خط‌‌دهنده و هدایت‌کننده اصلی میرحسین موسوی ابلاغ کرد که منشوری برای وی تدوین و به نام منشور جنبش سبز منتشر کند. خبرگزاری تسنیم در تاریخ 23 اسفند 1401 در خبری تحت عنوان «بازی جدید منافقین با کارت میرحسین موسوی» آن را افشا کرد و موجب انصراف تیم میرحسین موسوی از انتشار منشور شد.اما با سپری شدن حدود یک ماه، با تصور فراموش شدن خبر تسنیم، اکنون مجدداً در اندیشه برگزاری کنفرانسی در پاریس با مدیریت اردشیر امیرارجمند و با سخنرانی حضوری یا اینترنتی عناصر ضدانقلاب و عناصر رادیکال فتنه از داخل و خارج از کشور، به‌منظور رونمایی از دستپخت گروهک تروریستی منافقین هستند.با توجه به عبور منشور مورد نظر از آرمان و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و از نظام جمهوری اسلامی ایران و اتخاذ رویکرد براندازانه، مباحثی میان جریان معتدل‌تر اصلاحات در گرفته که چه رویکردی در قبال این منشور ضدانقلابی اتخاذ کنند.  همچنین یک زندانی زن که به‌دلیل جرایم امنیتی محاکمه و زندانی شده است به خانواده خود اعلام کرده که از این منشور حمایت خواهد کرد و از خواهر و برادران خود خواسته است که آنها و حزب خانوادگی متبوع آنها نیز  از این منشور حمایت کنند؛ درحالی که گرایش شدید ضدانقلابی و ضدامامی منشور، موجب تأمل برخی اعضای مسن‌تر خانواده نسبت به تأیید و حمایت از منشور شده است. منصور امیرارجمند، برادر اردشیر از سران گروهک تروریستی منافقین مستقر در استراسبورگ فرانسه است و اردشیر امیرارجمند که در جریان فتنه 88 بازداشت و زندانی شد، با سوءاستفاده از فرصت مرخصی، توسط عوامل منافقین از کشور فراری داده شد و در پاریس به منافقین پیوست.

تذکر جدی ایران به گروه 7
 خبر دیگر اینکه،وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به رهبران گروه هفت توصیه کرد تا از وارد کردن اتهامات بی‌پایه و دروغین علیه جمهوری اسلامی ایران فاصله گرفته و رویکرد واقع‌بینانه و مبتنی بر احترام متقابل اتخاذ کنند. در این بیانیه آمده است: جای تأسف است که کشورهای عضو گروه هفت به جای پاسخگو کردن امریکا به دلیل قانون‌شکنی آشکار در خروج ناموجه و یکجانبه از برجام، نقض قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت و تحمیل تحریم‌های غیرانسانی بر ملت ایران -که به دلیل آثار غیرقابل جبران آنها بر حقوق بنیادین ملت ایران، به مثابه جنایت علیه بشریت قلمداد می‌شود- اتهامات بی‌اساسی را متوجه برنامه کاملاً صلح‌آمیز هسته‌ای ایران کرده‌اند. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید کرده سلاح هسته‌ای علاوه بر حرمت مذهبی، هیچگاه در راهبرد و دکترین دفاعی – امنیتی ایران جایگاهی نداشته و نخواهد داشت. گفتنی است در روزهای اخیر وزرای خارجه گروه هفت بیانیه‌ای مداخله جویانه علیه ایران صادر کرده‌اند.

فرزند دیکتاتور مخلوع ایران: 
اسرائیل، تنها دموکراسی منطقه!
 دست آخر اینکه، رضا پهلوی، فرزند شاه مخلوع ایران که روز یکشنبه به سرزمین‌های اشغالی رفته بود، روز گذشته در جریان یک کنفرانس خبری مشترک با گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، اسرائیل  را «تنها دموکراسی منطقه» قلمداد کرده است. در کنار واکنش‌های گسترده در تقبیح این سفر، این ادعای رضاپهلوی نیز با واکنش‌های بسیاری از جمله درباره دموکراسی صهیونیستی مطرح شد. برخی کاربران فضای مجازی با یادآوری سلب حقوق اولیه شهروندان فلسطینی، تروریسم دولتی، قتل عام و جنایت‌های متعدد در کارنامه سیاه صهیونیسم، این سخنان رضا پهلوی را نمونه‌ دیگری از افول اپوزیسیون ضدایرانی دانستند. برخی دیگر از کاربران همچنین از فرزند شاه مخلوع ایران خواستند تا به مقایسه رعایت اصول دموکراسی دو حکومت پهلوی و اسرائیل بپردازد!
 

جستجو
آرشیو تاریخی