صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و پنج - ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

شاخص کل وارد کانال 2.3 میلیون واحد شد

تزریق سرمایه حقیقی به بازار سهام با جذب 1252 میلیارد تومان پول جدید تداوم یافت


 
جریان معاملات روز سه‌شنبه با رشد شاخص کل همراه بود و و این شاخص را وارد کانال جدید کرد، همچنین ورود قدرتمند پول حقیقی به معاملات خرد صورت گرفت و ارزش این معاملات را به رکورد قبلی خود نزدیک کرد.
با پایان معاملات روز سه‌شنبه 29 فروردین، شاخص کل بورس بازدهی 1.5 درصدی را رقم زد و با افزایش 36 هزار واحدی نسبت به روز معاملاتی قبل، در ارتفاع 2 میلیون و 325 هزار و 400 واحدی به کار خود خاتمه داد. از این رو‌، شاخص کل توانست برای چهارمین روز متوالی از ابتدای هفته جاری به روند صعودی خود ادامه دهد و با رخت سبز معاملات روزانه خود را به پایان رساند.
در عین حال، شاخص کل هم وزن نیز بازدهی 2.1 درصدی را به ثبت رساند و رشد 16 هزار واحدی را تجربه کرد و تا ارتفاع 756 هزار و 600 واحد بالا رفت.
شاخص کل فرابورس نیز در این روز با بازدهی مثبت همراه بود و با رشد 356 واحدی و بازدهی 1.2 درصدی همراه شد و در نهایت در سطح 29 هزار و 308 واحد به معاملات خود پایان داد.

تزریق پول به بازار سهام شدت گرفت
جریان معاملات روز سه‌شنبه، مانند روزهای قبل با خالص ورود پول به معاملات خرد به مبلغ یک هزار و 252 میلیارد تومان از سوی سهامداران حقیقی همراه بود و معاملات خرد در روز سه‌شنبه، نسبت به روز قبل بیش از 41 درصد رشد ورود پول حقیقی را تجربه کرد.
در مقابل صندوق‌های درآمد ثابت با اقبال چندانی روبه‌رو نشدند و سرمایه‌گذاران حقیقی به طور خالص در این روز مبلغ 679 میلیارد تومان پول از این صندوق‌ها خارج کردند، این در حالی است که خروج پول حقیقی از صندوق‌ها در روز سه‌شنبه 56 درصد بیشتر از روز قبل بود.

ارزش معاملات خرد در آستانه رسیدن به رکورد قبلی
همانطور که آمار نشان می‌دهد روز ‌دوشنبه هفته گذشته (21 فروردین)، معاملات خرد توانست با رسیدن به ارزش 20 هزار و 205 میلیارد تومان، ثبت رکورد جدیدی را رقم بزند. هرچند این ارزش در هفته جاری کمتر از رکورد خود قرار گفته بود، اما همچنان بالاتر از میانگین‌های 3، 6 و 9 ماهه خود رقم می‌خورد. با این حال، شدت جریان معاملات روز سه‌شنبه 29 فروردین نیز به حدی بود که ارزش معاملات خرد بازار سهام را به آستانه رکورد قبلی خود نزدیک کرد و به مبلغ 19 هزار و 937 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به روز قبل با رشد 8 درصدی روبه‌رو بود.
آمار نشان می‌دهد، از مجموع 721 نمادی که روز سه‌شنبه مورد معامله قرار گرفتند، 555 نماد معاملات خود را با تغییرات مثبت در قیمتشان به پایان رساندند و در مقابل 168 نماد شاهد کاهش قیمت بودند. همچنین در پایان معاملات این روز 223 نماد در بالاترین قیمت مجاز روزانه خود در صف خرید قرار داشتند و در مقابل تنها 10 نماد به صف فروش رفته بودند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی