صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

دیدار ورشکسته‌ها در سرزمین‌های اشغالی
خبر اول اینکه، رضا ربع پهلوی در توئیتی خبر داد که در حال سفر به رژیم صهیونیستی است. گیلا گملیل، وزیر اطلاعات اسرائیل نیز اعلام کرد که میزبان وی در سرزمین‌های اشغالی خواهد بود. این سفر در حالی انجام خواهد شد که دو طرف این دیدار در ماه‌ها و سال‌های اخیر شکست‌های سنگینی از مردم ایران خورده و به دلداری دادن به یکدیگر نیاز دارند. رضاپهلوی در سودای رهبری گروهک‌های ضدایرانی و معرفی خود به عنوان رهبر اغتشاشات حتی از اجماع سازی بین چند گروه اپوزیسیون نیز عاجز مانده است. گروه‌های ضدانقلاب پس از فروکش کردن آشوب‌ها، توافق عربستان با ایران و عدم فراخوان سفرای کشورهای اروپایی از تهران دچار انزوا شدند. از سویی دیگر دولت نتانیاهو نه تنها شکست اجماع سازی علیه ایران پس از توافق تهران و ریاض و همچنین شکست پلن بی امریکا را به چشم دیده که پس از انفعال در برابر وحدت میادین محور مقاومت و حمله چندجانبه و ترکیبی به سرزمین‌های اشغالی دچار واهمه شده است. با این حال این سفر مورد تمسخر فعالان صهیونیستی قرار گرفته است.
«دانیل شک» سفیر اسبق رژیم صهیونیستی در فرانسه در واکنش به آن گفته: «باید در مورد این سفر صادق باشیم؛ ربع پهلوی فقط یک یادگاری از گذشته‌های دور است، واقعاً نمی‌دانم که دستاورد اسرائیل از این سفر چیست؟! مردم ایران حتی اگر با جمهوری اسلامی مخالف باشند هم به عقب برنمی‌گردند.» یوسی ملمان، خبرنگار صهیونیست نیز در واکنش به دعوت از رضا پهلوی به سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی نوشت: «یک حماقت دیگر از اسرائیل. غیر محبوب ترین مرد ایران، حتی در میان اپوزیسیون نظام ایران، به مراسم روز هولوکاست با حضور بنیامین نتانیاهو و اسحاق هرتزوگ دعوت شد. رضا پهلوی که ۴۴ سال در لس آنجلس زندگی می کند، خیال می کند که روزی برای سلطنت به ایران برمی گردد. اما حتی اگر نظام فعلی ایران سقوط کند، رضا پهلوی رهبر ایران نخواهد شد.»


حمایت مشکوک 
از اظهارات خطرناک
دست آخر اینکه،  پس از سخنان تحریک‌آمیز امام جماعت مسجد مکی زاهدان درباره صلح با اسرائیل و واکنش‌ علمای اهل سنت خارج از کشور، رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به حمایت از عبدالحمید پرداخت و نسبت به طرح مناظره از سوی شیخ محمد‌الموعد سخنگوی شورای علمای فلسطین با عبدالحمید اسماعیل‌زهی انتقاد کرد. الموعد در واکنش به اظهارات عبدالحمید گفته بود: «مولوی عبدالحمید را رسماً به مناظره زنده دعوت می‌کنم تا همه بدانند او ساده‌ترین مسائل دین اسلام را نمی‌داند.»

جستجو
آرشیو تاریخی