صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و چهار - ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

اخبار

بزودی تولید و عرضه ساندرو ایرانی
ساندرو ایرانی یکی از تولیدات  محصولات جدید  خودرویی خواهد بود که در مرحله سفارش قطعات و تأیید استاندارد قرار دارد و علاوه بر تولید کاملاً ایرانی، مذاکراتی برای تولید در روسیه نیز انجام شده است.
سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس اعلام سایپا، نام این خودرو در بازار روسیه کادیلا است، اما نام‌گذاری برای بازار ایران تا یک ماه دیگر انجام می‌شود. فاطمی امین با  اشاره به عرضه ۹ محصول جدید خودرویی در سال جاری و بیان اینکه دولت در موضوع خودرو یک برنامه چهارساله تدوین کرده است، افزود: در سال نخست تمرکز بر افزایش و ثبات تولید بود که به این هدف دست یافتیم و بر همین اساس سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد رشد ۳۹ درصدی تولید بودیم. وی بیان داشت: بعد از چهار سال که تولید کمتر از یک میلیون دستگاه با تولید ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار ناقصی هم داشتیم، سال ۱۴۰۱ بدون تولید خودرو ناقص، به تولید یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو رسیدیم.
وزیر صمت با بیان اینکه خودروسازان امسال برنامه تولید را برای ۲ میلیون در دستگاه ارائه داده‌اند، تأکید کرد: شرکت سایپا تولید ۸۰۰ هزار خودرو را در برنامه تولید خود دارد. همچنین در مجموع  یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو تولید می‌شود که کاملاً نیازهای کشور را پوشش می‌دهد. تیموری مدیرعامل سایپا  هم گفت: ساندروی ایرانی تا دی ماه امسال با نصف قیمت فعلی این محصول به بازار عرضه خواهد شد.

 

تداوم ریزش 
قیمت خودرو
بازار خودرو در هفته جاری با اعلام نوبت‌دهی به متقاضیان طرح یکپارچه خودرو با روند ریزشی همراه شد به طوری که قیمت خودروهای داخلی بین ۱۰ تا ۲۶ میلیون تومان کاهش را ثبت کردند و در خودورهای مونتاژی نیز از ۳۰ تا ۹۵ میلیون تومان افت داشتند که این امر سبب عقب‌نشینی خریداران شد.
به گزارش ایرنا،  قیمت سورن پلاس تیپ ۳ پس از ریزش قیمت‌ها از ۷۴۵ میلیون تومان به ۷۳۵ میلیون تومان رسید که این خودرو در دو روز هفته جاری  بیش از ۱۰ میلیون تومان افت را تجربه کرد. قیمت دنا پلاس تیپ ۱ نیز با  ۲۰ میلیون تومان کاهش، از ۸۱۸ میلیون تومان به ۷۹۸ میلیون تومان رسید. قیمت پژو پارس سفارشی ‌ای.ال.ایکس نیز با کاهش همراه شد و قیمت این خودرو با ۱۶ میلیون تومان افت از ۶۹۱ میلیون تومان به ۶۷۵ میلیون تومان رسید. خودروهای ساینا و ساینا S نیز با روند کاهشی روبه‌رو بود و به قیمت ۴۳۰ و ۴۳۷ میلیون تومان رسیدند که بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان افت را ثبت کرد. همچنین خودروهای مونتاژی هم با فروکش ۱۵ تا ۶۰ میلیون تومانی قیمت‌ها روبه‌رو بودند. خودروها با مدل‌های هایما اس ۷ پلاس، هایما اس ۷ پلاس سفارشی، هایما ۸ اس بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان ارزان شد. شرکت مدیران خودرو نیز در خودروهای فونیکس (اکسلنت) شاهد کاهش قیمت بود به گونه‌ای که  قیمت این نوع خودرو از ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون به ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی