صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و سه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و سه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

حوادث کوتاه

بازداشت دزد طلاهای دختربچه 8 ساله در شهرری
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری سارق طلاجات دختر بچه 8 ساله در این شهرستان و کشف اموال مسروقه خبر داد. سرهنگ «حسینعلی ابن‌علی» در تشریح این خبر گفت: 18 فروردین ماه امسال سرقت طلاجات دختر بچه‌ای در جلوی ساختمانی توسط مرد جوان با پراید در محله «امین‌آباد» شهرستان ری به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام و پس از تشکیل پرونده اولیه، توسط عوامل پلیس آگاهی پیگیری شد. وی افزود: در همین راستا کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و همکاری اهالی محل تصاویر مختلفی از فرد سارق به دست آوردند و هویت متهم و سپس مخفیگاه سارق را در محدوده جنوب شهرستان ری در یکی از باغات شناسایی کردند. این مقام انتظامی تصریح کرد: با به دست آوردن این اطلاعات هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضا انجام و تیم‌های عملیات پلیس آگاهی شهرستان ری به محل اعزام شد و متهم را در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه وی طلاجات مسروقه که در داخل کانال کولر مخفی شده بود کشف شد.

مرگ تلخ و همزمان 
یک خانواده کرمانشاهی
 فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از وقوع یک مورد گازگرفتگی مرگبار در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: در این حادثه 3 عضو یک خانواده متأسفانه جان خود را از دست دادند. سردار «علی‌اکبر جاویدان» اظهار داشت: پس از اعلام مرکز پلیس 110 مبنی بر یک مورد گازگرفتکی در محله مصوری کرمانشاه، تیمی از مأموران به سرعت در محل حاضر شدند. وی افزود: مأموران کلانتری 16 سعدی پس از حضور در محل و انجام تحقیقات ابتدایی دریافتند 3 عضو یک خانواده شامل پدر 60 ساله، مادر 52 ساله و دختر 21 ساله خانواده به علت گازگرفتگی و مسمومیت ناشی از آن جان خود را از دست داده‌اند.
 
قتل مرد تنها 
توسط 2 برادر در خمین
جانشین فرماندهی انتظامی خمین گفت: ۲ برادر جوان که مردی ۵۷ ساله را به بهانه فروش احشام به روستایی در اطراف خمین کشانده و به قتل رسانده بودند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند. سرهنگ حسین اسلامی افزود: چند روز قبل مأموران کلانتری ۱۲ شهرستان خمین در حین گشت‌زنی به وانت مزدا با پلاک غیر بومی که به‌صورت بلاصاحب در کنار یکی از خیابان‌ها رها شده بود مشکوک شده و موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهند. وی با اشاره به بررسی صورت گرفته از سوی مأموران و مشاهده آثار خون در این خودرو خاطرنشان کرد: با هماهنگی مقام قضایی خودرو به پارکینگ منتقل شد و در ادامه هویت راننده آن که مردی ۵۷ ساله اهل و ساکن یکی از استان‌های جنوب غربی کشور بود بدست آمد. سرهنگ اسلامی ادامه داد: در تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی از بستگان صاحب خودرو مشخص شد که وی روز 18 فروردین سال‌ جاری برای خرید احشام با خودروی وانت خود به یکی از روستاهای خمین رفته است و اطلاعی از وی در دست نیست. وی گفت: با توجه به خاموش بودن تلفن همراه راننده و وجود آثار خون در خودرو احتمال وقوع جنایت تقویت شد.  این مقام انتظامی عنوان کرد: کارآگاهان پلیس در ردزنی‌های اطلاعاتی و نامحسوس خود رد پای 2 برادر ساکن در یکی از روستاهای اطراف شهرستان خمین را در این ماجرا پیدا و با حضور در محل این 2 نفر را دستگیر و جهت ادامه تحقیقات به یگان منتقل کردند. وی با اشاره به اینکه با اظهارات ضد و نقیص این دو برادر، ظن کارآگاهان مبنی بر وقوع جنایت قوت گرفت، اضافه کرد: در ادامه با اقدامات فنی و با بهره‌گیری از روش‌های علمی، این 2 برادر که در ابتدا منکر ارتباط با شخص مفقودی بودند، پس از رویارویی با مدارک و مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و به قتل مرد ۵۷ ساله به بهانه فروش احشام و دفن جسدش در حواشی رودخانه اعتراف کردند. جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان خمین با اشاره به کشف جسد مقتول، انگیزه متهمان را از ارتکاب قتل درگیری و اخاذی از مقتول به طمع برداشت از موجودی بالای کارت عابر بانک وی عنوان کرد و افزود: متهمان دستگیر شده پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی