صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و یک - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و یک - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۹

رویکرد جدید وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار

وزارت جهاد کشاورزی با حضور سرپرست جدید اقدام به تهیه و تدوین آمارنامه محصولات کشاورزی می‌کند

نفیسه امامی
خبرنگار


 
 با اعلام علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، سکاندار وزارت جهاد کشاورزی تغییر کرد و سیدمحمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور به عنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی جایگزین سیدجواد ساداتی‌نژاد شد.
بهادری جهرمی یادآور شده که در سال گذشته با توجه به جنگ اوکراین مشکلات متعددی در تأمین غذا و امنیت غذایی برای کشور رخ داد، اما با مدیریت سید جواد ساداتی‌نژاد کشور در این زمینه دچار مشکل نشد ولی رئیس جمهور با توجه به تورم‌های جهانی ناشی از جنگ اوکراین و تورم‌های ناشی از رکود دوره کرونا و با ارزیابی‌های صورت گرفته تصمیم گرفت در این حوزه تغییراتی صورت گیرد و رئیس سازمان دامپزشکی کشور جایگزین وزیر جهاد کشاورزی شود.

رویکردهای جدید کشاورزی
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی نیز در اولین جلسه شورای معاونین وزارت جهاد کشاورزی، رویکردهای جدید وزارتخانه را تشریح کرد. طبق اعلام آقامیری بر تولید محصولات استراتژیک کشاورزی مانند گندم تأکید شد، زیرا نگاه وزارتخانه در تمام حوزه‌ها به تولید داخلی است و باید متناسب با شعار سال «رشد تولید و مهار تورم» از تمام ظرفیت‌های کشور برای تولید در همه بخش‌ها استفاده شود.
تأکید آقامیری بر رفع مشکلات بخش کشاورزی به صورت جهادی و میدانی است و از تجربیات جهاد دامپزشکی در سازمان دامپزشکی برای پیشبرد اهداف و خط‌ مشی‌های وزارت جهاد کشاورزی استفاده خواهد شد.
یکی از مهم‌ترین رویکردهای سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، تهیه و تدوین آمارنامه محصولات کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی است تا میزان تولید تمام محصولات کشاورزی به صورت دقیق در دسترس باشد و در این خصوص رؤسای استان‌ها فعال‌تر می‌شوند. به گفته آقامیری، باید از دانش‌بنیان‌ها در تولید محصولات کشاورزی بهره گرفته شود تا رشد قابل توجهی در این بخش ایجاد شود. علاوه بر این با تأکید بر اینکه بانک کشاورزی متعلق به بخش کشاورزی است، تمام شرکت‌های زیرمجموعه بخش کشاورزی ملزم به داشتن گردش مالی در این بانک شده‌اند.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از معاونین و مدیران بخش کشاورزی خواسته است با اقتدار و صلابت در راستای اعتلای بخش کشاورزی تلاش کنند و در این راستا کمک‌‌رسان جهاد کشاورزی استان‌ها باشند، تا اقدامات این بخش به نحو مطلوب انجام شود.
وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است امور را همچون گذشته دنبال خواهد کرد اما در برخی اقدامات همچون تنظیم بازار روش‌های جدیدی بکار می‌گیرد تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود. لازم به ذکر است آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی پیش از این در تدوین قانون نظام جامع دامپروری کشور و قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین تصویب آیین‌نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی و مواد ۱۸ و ۱۹ این آیین‌نامه نقشی اساسی ایفا کرده و از این طریق نقش بسزایی در تثبیت جایگاه بهداشتی دامپزشکی و همکاران دامپزشک داشته است. 

جستجو
آرشیو تاریخی