صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت و یک - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت و یک - ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

خرده خبر

تغییر مسیر اسکوچیچ از پرسپولیس
 به کرواسی
 

سایت «sportnet» کرواسی خبر داد فدراسیون فوتبال این کشور برای هدایت تیم ملی جوانان با دراگان اسکوچیچ سرمربی پیشین تیم ملی ایران به توافق رسیده است و او در مسابقات قهرمانی اروپا روی نیمکت کرواسی می نشیند. این در حالی است که در چند هفته گذشته شایعاتی از توافق باشگاه پرسپولیس با اسکوچیچ برای جانشینی یحیی گل محمدی در فصل آینده مطرح شده بود.

  

پاس طلایی آزمون در لیگ اروپا
رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا برگزار شد و بایرلورکوزن آلمان در حالی میزبان سن ژیلواز بلژیک بود که سردار آزمون مهاجم ایرانی خود را در ترکیب اصلی نداشت. نیمه اول با وجود موقعیت‌هایی که هر دو تیم به دست آوردند گلی در بر نداشت اما در نیمه دوم این نماینده بلژیک بود که در دقیقه 51 توسط ویکتور بونیفیس به گل رسید. این گل باعث شد تا ژابی آلونسو سرمربی لورکوزن تیمش را هجومی‌تر کند تا در خانه بازنده نباشد. سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم آلمانی از دقیقه 68 به زمین بازی آمد تا روند هجومی بایرلورکوزن روند بهتری به خود بگیرد. در نهایت آزمون پاسخ اعتماد آلونسو را داد و تیم بایرلورکوزن در دقیقه 83 با پاس گل ستاره ایرانی خود توسط فلورین ویرتز به گل تساوی رسید تا به بازی برگشت در خانه سن ژیلواز امیدوار بماند. این بازی در نهایت با تساوی یک گله به پایان رسید. 


 
قسط دوم «رادو» پرداخت شد
حضور در لیگ قهرمانان آسیا یکی از چالش‌های اصلی 2 تیم محبوب پایتخت محسوب می‌شود. استقلال که به دلیل عدم پرداخت مطالبات آندره آ استراماچونی، سرمربی سابق خود از آسیا حذف شد و پس از این اتفاق نگرانی‌هایی در خصوص حذف پرسپولیس، دیگر تیم محبوب پایتخت از آسیا مطرح شد که البته دلیل اصلی این موضوع پرداخت مطالبات رادوشوویچ بود. در این باره باشگاه پرسپولیس روز چهارشنبه اعلام کرد که قسط دوم طلب دروازه‌بان سابق سرخپوشان پرداخت شد. رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان این خبر گفت: «همان‌طور که به هواداران وعده داده بودم، موفق شدیم قسط دوم طلب رادوشوویچ را پرداخت کنیم و این مبلغ چند ساعت پیش به حساب وی نشست. متأسفانه در‌ چند روز گذشته برخی اظهارنظرها، نگرانی‌هایی را برای هواداران عزیز ایجاد کرده بود، همان‌طور که پیش از این تأکید کرده بودم این موضوع اصلاً جای نگرانی برای صدور مجوز حرفه‌ای نداشت‌ و امیدوارم مسئولان مربوطه توجه ویژه‌ای در ادامه راه داشته باشند تا تلاش‌های صورت گرفته از سوی باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا هدر نرود.» در این بین باشگاه پرسپولیس به رادوشوویچ تعهد داده در صورتی که در پرداخت اقساط تأخیری صورت بگیرد ۲۰۰ هزار دلار جریمه بپردازد که با پرداخت قسط دوم، فعلاً سرخ‌ها از این جریمه رهایی پیدا کردند.

کریمی: صحبت‌های زیادی دارم اما الان زمان گفتنش نیست
استقلال در چند روز گذشته آبستن اتفاقات مدیریتی بود. علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال که با وعده‌های بسیار اواسط سال گذشته برای چهارمین بار به‌عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شده بود، پس از حذف این تیم از آسیا، استعفا داد که این استعفا مورد موافقت اعضای هیأت مدیره آبی‌ها قرار نگرفت اما با اصرار او بالاخره هیأت مدیره موافقت خود را اعلام کرد و حجت کریمی، رئیس هیأت مدیره باشگاه به‌عنوان سرپرست این باشگاه معرفی شد. کریمی پس از انتخاب به‌عنوان سرپرست در صفحه مجازی خود نوشت: «افتخاری نصیب بنده شد که بتوانم تا زمان تشکیل مجمع (5 اردیبهشت) به‌عنوان سرپرست باشگاه استقلال خدمتگزار باشم. صحبت‌های زیادی داریم که با هواداران در میان بگذاریم ولی اکنون زمان مناسبی نیست و باید کارهای زیادی انجام دهیم. می‌دانیم هواداران، کادرفنی و بازیکنان روزهای سختی را پشت سر گذاشتند و لازم است اقداماتی انجام شود تا تیم با آرامش به سوی قهرمانی برود؛ قهرمانی‌ای که لیاقتش را نیز دارد.» همچنین در این تغییرات فرشید سمیعی، معاون حقوقی باشگاه استقلال به‌عنوان سخنگوی جدید باشگاه انتخاب شد. سمیعی پس از این انتخاب اظهار داشت: «در جلسه‌ای که هیأت مدیره باشگاه استقلال روز سه‌شنبه برگزار کرد، از فتح‌الله‌زاده درخواست شد تا همچنان به فعالیتش ادامه بدهد اما او قبول نکرد. اعضای هیأت مدیره از فتح‌الله‌زاده درخواست کردند تا زمان برگزاری مجمع همچنان مدیرعامل باشد اما او تأکید کرد که حاضر نیست حتی یک روز هم در استقلال بماند.»

مربی امید  را قلعه نویی انتخاب می کند؟
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال روز پنجشنبه جلسه‌‌ای با امیر قلعه نویی در خصوص انتخاب سرمربی تیم امید برگزار کرد و نظرات سرمربی تیم ملی بزرگسالان را برای انتخاب سرمربی تیم امید جویا شد.  تاج با تأیید این خبر گفت: «هفته آینده سرمربی تیم امید انتخاب خواهد شد ولی تیم امید تا پایان لیگ اردویی برگزار نخواهد کرد زیرا 5 هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اهمیت ویژه‌ای برای باشگاه‌ها دارد.»
 

جستجو
آرشیو تاریخی