صفحات
شماره هشت هزار و صد و شصت - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و شصت - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

جنگ سخت سهامداران در مرز 2.2 میلیون واحد

ارزش معاملات خرد بازار سهام با 20 هزار میلیارد تومان رکورد زد

هر چند که معاملات روز دوشنبه را طرفداران رنگ قرمز در بازار برنده شدند و در نهایت شاهد پیروزی طرف عرضه بر طرف تقاضا بودیم، اما این پیروزی به سادگی به دست نیامد و بازار دیروز، بستر جنگ بسیار سختی بود که شدت آن را می‌توان از آمار ارزش و حجم معاملات فهمید.
براین اساس، در روزی که عرضه‌کنندگان بازار توانستند پس از 14 روز کاری، روند صعودی شاخص کل را متوقف کنند و اولین روز نزولی بازار در سال 1402 را رقم بزنند، ارزش و حجم معاملات بشدت افزایش یافت و رکورد‌های جدیدی در این نماگر‌ها به ثبت رسید؛ بطوری که ارزش معاملات خرد با ثبت رقم بیش از 20 هزار میلیارد تومان، در اوج تمامی ارقام ثبت شده از ابتدای سال گذشته قرار گرفت.
ارزش و حجم کل معاملات نیز به ترتیب عدد 18 هزار میلیارد تومان و 25 میلیارد برگ سهم را به ثبت رساند که در سال 1401 کم سابقه بود.

شاخص کل بورس 22 هزار واحد عقب نشست
هرچند که در ابتدای معاملات دیروز، روند رو به رشد قیمت‌ها همچنان ادامه داشت و بیشتر بازار به رنگ سبز درآمده بود، اما پاتک عرضه کنندگان در نیمه دوم بازار باعث شد تا آتش معاملات در تمامی رینگ‌های معاملاتی شعله ور شود و در نهایت شاخص کل بورس به عقب‌نشینی 22 هزار واحدی و بازگشت به پشت مرزهای 2.2 واحد تن دهد.
این رویه در شاخص کل هم وزن بورس نیز اتفاق افتاد و این شاخص نیز 323 واحد عقب نشست و عدد 678 هزار واحد را به ثبت رساند.
درتالارهای فرابورس اما روند نزولی با شدت کمتری پیگیری شد و شاخص کل این بازار با 65 واحد افزایش به کار خود پایان داد.
شاخص کل هم وزن فرابورس نیز رشد 16 واحدی را به ثبت رساند و به محدوده 7.1 هزار واحد رسید.
درجریان معاملات دیروز، شاخص ورود و خروج پول حقیقی به بازار سهام نیز منفی شد و در حدود 1.2 هزار میلیارد تومان از بازار خارج شد.
آمار معاملات روز دوشنبه نشان می‌دهد، از مجموع 413 نمادی که در بورس مورد معامله قرار گرفت 137 نماد با افزایش قیمت و 276 نماد با کاهش قیمت به کار خود پایان داده است.
در فرابورس نیز از 399 نماد فعال، 150 نماد به رنگ سبز و 249 نماد بارنگ قرمز معاملات را به پایان رساندند.
دیروز تعداد صفوف خرید و فروش در بازار نیز به طور محسوسی تغییر کرد و تعداد صفوف خرید از عدد 238 روز یکشنبه به عدد 119 کاهش یافت.
تعداد نمادهای قرار گرفته در صف فروش نیز نسبت به روز معاملاتی قبل 59 عدد افزایش داشت و به 69 نماد رسید.
 

جستجو
آرشیو تاریخی