اخبار کوتاه

راز خونین باغ  زیر شکوفه های بهاری

کشف جسد مرد باغبان زیر درختان تازه شکوفه زده پرده از راز شوم برداشت.
سرهنگ سواری‌پور رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار «ایران» در تشریح وقوع نخستین جنایت در غرب استان تهران گفت: ششم فروردین امسال در پی اطلاع یافتن پلیس از مرگ مردی جوان در یک باغ ویلای بزرگ، تیمی از کارآگاهان جنایی به این باغ ویلا رفتند و با جسد مرد جوانی به نام حمید که در باغ دفن شده بود روبه‌رو شدند.
بازپرس کشیک قتل طولی نکشید که خودش را به صحنه جنایت رساند و در نخستین گام دستور داد پیکر مرد جوان به پزشکی قانونی منتقل شود. معاینه اولیه جسد نشان می‌داد حمید در اثر اصابت 16 ضربه چاقو به قتل رسیده است.
نعیم ۲۶ ساله که یکی از دوستان حمید بود در تحقیقات میدانی به کارآگاهان گفت: مدتی می‌شد که از حمید خبری نبود و آخرین بار می‌دانستم که او در باغی که کار می‌کرد حضور داشت چند روز بود که این موضوع ذهنم را مشغول کرده بود تا اینکه هنگام تردد در باغ اطراف ویلا متوجه شدم زمین اطراف درختانی که تازه شکوفه زده بودند به طرز مشکوکی زیرو‌رو شده وقتی با یک بیل آنجا را کندم با پاهای حمید روبه‌رو شدم از ترس بیل از دستانم روی زمین افتاد و از باغ فرار کردم و با پلیس تماس گرفتم.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات از سرایدار باغ به‌نام فرهاد بازجویی کردند اما او منکر همه چیز بود و اظهار بی‌اطلاعی کرد. اما ماجرا به همین جا ختم نشد و در ادامه تحقیقات فنی و علمی کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم جنایی توانستند سرنخ‌های تازه‌ای را کشف کنند.
با بررسی‌های بیشتر و ادامه بازجویی سرانجام فرهاد لب به اعتراف گشود و پرده از راز جنایت برداشت. این متهم مدعی شد که بر سر خرید روزانه با حمید درگیر شده و بعد از اینکه دست به یقه شدند او را با ضربات چاقوی آشپزخانه به قتل رسانده است.
فرهاد در بازجویی گفت: وقتی به خودم آمدم دیدم که همه جا را خون برداشته است و همه لباس‌هایم خونی است مطمئن بودم که بزودی دوست دیگرمان که در باغ رفت وآمد داشت به آنجا نمی‌آید، بنابراین جسد را از نزدیک ویلا به اطراف باغ کشاندم و با کندن زمین جسد را دفن کردم.
به دنبال اعتراف‌های تکان‌دهنده فرهاد بود که وی پس از ۴۸ ساعت سرانجام به اتهام قتل عمد بازداشت شد. به دستور بازپرس این متهم جوان به زندان منتقل شده و بزودی در صف محاکمه قرار خواهد گرفت.
 

 

کشف جسد یک مرد در ارتفاعات دربند

پسر جوان که به دربند رفته بود به طرز مشکوکی جان باخت. عصر روز جمعه پلیس کوهستان گزارش کشف جسد مرد 30 ساله‌ای در ارتفاعات دربند را به وحید ناصری بازپرس کشیک قتل پایتخت مخابره کرد. مقداری از صورت جانباخته به دلیل اینکه صورتش روی خاک افتاده بود از بین رفته بود و این نشان می‌داد که مدتی از مرگ این مرد جوان می‌گذشت. او کفش پیاده‌روی ساده‌ای به پا داشت و کوله پشتی‌ای همراهش بود که نشان می‌داد برای کوهنوردی به ارتفاعات رفته اما احتمالاً کوهنورد حرفه‌ای نبوده است. فرضیه اول برای مرگ این جوان این است که او بر اثر لغزندگی سطح برفی کوهستان سر خورده و به کام مرگ فرو رفته است. جسد او در جایی صعب‌العبور افتاده بود که انتقال آن به پایین حدود 8 ساعت طول کشید. همچنین بررسی مدارکی که در کوله پشتی او بود نشان می‌داد که متوفی اهل شهر فسا بوده است. تحقیقات برای رازگشایی از مرگ این جوان در دستور کار جنایی قرار دارد.

 

خودکشی دختربچه 12 ساله در محله بیسیم تهران

دختربچه 12 ساله‌ای در تهران خودکشی کرد. رسیدگی به پرونده خودکشی دختر بچه 12 ساله افغان در خانه‌شان واقع در محله بیسیم تهران روز پنجشنبه در دستور کار محمدمهدی براعه بازپرس کشیک قتل تهران قرار گرفت. بررسی‌های ابتدایی نشان می‌داد که اختلاف این دختر نوجوان با نامادری خود سبب شده بود که مقابل چشمان برادر 4 ساله‌اش خود را با روسری حلق‌آویز کرده و به کام مرگ فرو رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی