صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هفت - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و هفت - ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

گزیده

توسعه دفاتر بازرگانی ایران در چین 
تا پایان بهار
ایران و چین توافقات بسیاری را مبنی بر توسعه روابط به امضا رساندند که با توجه به عزم دولت‌ها برای رفع موانع، روزهای بهتری برای توسعه تجارت و اقتصاد دو کشور پیش‌رو خواهیم داشت.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان این مطلب گفت: در حوزه محصولات کشاورزی پس از مذاکرات فراوان، شناسنامه تولید و توزیع تعریف و مقرر شد تا تولیدکنندگان بر اساس استانداردهای تعیین‌شده محصولات خود را برای صادرات آماده کنند.
حریری با بیان اینکه اجرایی شدن توافقات به همت و عزم جدی فعالان اقتصادی مربوط می‌شود، خاطرنشان کرد: از اواخر بهار امسال افتتاح چهار دفتر نمایندگی ایران در چین برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم در بازارهای هدف در کشور چین برگزاری نمایشگاه برای معرفی و عرضه محصولات را در دستور کار قرار دهیم تا در حوزه‌هایی که فعالان بخش خصوصی مایل باشند، حضور پیدا کنند، زیرا این موضوع از زیرساخت‌هایی است که موجب توسعه صادرات خواهد شد.
وی با اشاره به استقرار کارشناسان چینی در سرخس برای ایجاد پارک لجستیکی، اظهار داشت: این پارک تا اردیبهشت‌ماه به مرحله اجرایی خواهد رسید.

 

وزارت تعاون در تولید برق صنایع مشارکت خوبی دارد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: یکی از راه‌های ارائه شفافیت، عرضه محصولات در بازار سرمایه بوده که در حال حاضر بخش قابل توجهی از سهام شرکت‌های سودده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازار سرمایه ثبت و عرضه کرده‌اند. سیدصولت مرتضوی در حاشیه بازدید از مجتمع قیرسازی نفت پاسارگاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار روزنامه ایران افزود: آن تعداد از شرکت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که تا اکنون قادر نبوده‌اند در بازار سرمایه عرض اندامی داشته باشند به دلیل داشتن مشکلات قانونی بوده که برخی از آنها مشمول ماده 141 قانون تجارت بوده که تلاش می‌شود با افزایش سرمایه و یا تجدید ارزیابی دارایی‌ها، سوددهی آنها را اثبات کرده و در بازار سرمایه عرضه شوند.
وی درخصوص پیگیری تأمین خوراک پایدار شرکت‌های نفتی وابسته به این وزارتخانه هم گفت که رشد تولید باید در تمامی عرصه‌ها به وجود بیاید از جمله در تولید محصولات بالادستی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی که در این راستا، باید با توسعه میادین و ایجاد تسهیلات مناسب از جمله نوآوری‌های نوین بتوان رشد تولید را محقق ساخت و افزود که با رشد تولید کمبود محصول و مواد اولیه برطرف خواهد شد و در سایر بخش‌های دولت هم پیگیر هستیم تا بتوانیم منابع مواد اولیه مورد نیاز را تأمین کنیم تا در نهایت از خام‌فروشی ممانعت به عمل آوریم. وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مشارکت شرکت‌های وابسته به این وزارتخانه در تأمین برق مورد نیاز بنگاه‌های تولیدی هم گفت که شرکت‌های وزارت تعاون در تعدادی از شرکت‌هایی که نسبت به افزایش تولید و ایجاد نیروگاه‌های تولید برق اقدام می‌کنند سهامدار هستند، بنابراین تلاش می‌شود تا در زمینه افزایش برق بنگاه‌های تولیدی مشارکت بیشتری صورت پذیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی