صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

احمدرضا شهریاری خواننده پاپ در گپ و گفت با «ایران»

خواننده‌ها مقصر نیستند تقاضای جامعه این است

نداسیجانی
روزنامه نگار

« سُلو» یادآور سال‌ها تلاش و علاقه من در عرصه موسیقی است.» این بخشی از صحبت‌های احمدرضا شهریاری  با نام هنری «احمد سُلو» است. خواننده جوان و خوش‌آتیه موسیقی پاپ که توانست با دو اجرای صحنه‌ای، قابلیت خود را به مخاطبانش به اثبات برساند. این هنرمند فعالیت‌های هنری خود را از سال ۱۳۸۸ به عنوان آهنگساز، ترانه‌سرا و خواننده آغاز کرد و از همان ابتدای کار تک آهنگ‌های عاشقانه  بسیاری تولید و منتشر کرد که همچنان زمزمه نسل امروز است. از جمله «زیبای بی‌عاطفه»، «قهرمان»، «عشق مجازی» و «سلطان قلبم» و...
این خواننده 16 اسفند ماه 1401 نخستین اجرای خود را در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه برد که استقبال از این برنامه موجب تمدید این کنسرت در فروردین ماه شد و 9 فروردین ماه 1402 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه رفت. او در این باره به «ایران» گفت: «اجرای اول ما بعد از سال‌ها برگزار شد و بحمدالله از استقبال خوبی هم برخوردار بود که تصمیم به تمدید آن داشتیم، منتهی به دلیل پر بودن سالن‌های کنسرت توانستیم در تاریخ  9 فروردین ماه میزبان مخاطبان خود باشیم .» 
آلبوم «آخرین بار» اولین آلبوم دارای مجوز این خواننده است و علاوه بر آن «عشق‌ مجازی» و «سیزده ساعت عاشقی» از دیگر آلبوم‌های‌ احمد سلو هستند. او درباره فعالیت هنری خود اظهار کرد:« سال 1388  وارد عرصه موسیقی شدم. آن  دوران به ترانه‌سرایی و آهنگسازی و تنظیم قطعات می پرداختم و در ابتدای راه چندان علاقه‌مند به هنرخوانندگی نبودم و تمام سعی و تلاشم  تولید و ساخت موسیقی بود و هرازچندگاهی هم ترانه می سرودم  تا آن‌که به پیشنهاد یکی از دوستان، یکی از کارهایم را خواندم و مورد توجه قرار گرفت و از آن زمان به بعد با حمایت مخاطبانم، فعالیت خود را  در عرصه خوانندگی آغاز کردم و این شروع فعالیت حرفه‌ای‌ام به عنوان خواننده بود، منتهی تصمیمی بر اجرای کنسرت نداشتم تا آن‌که بعد از مدتی علاقه‌مندی‌ام به خواندن بیشتر شد و تصمیم گرفتم در این زمینه فعالیت جدی‌تری داشته باشم و تلاشم این بود تا مسیر متفاوت‌تری را نسبت به همکارانم و مارکت موسیقی پاپ ایران طی کنم، در واقع  این ایده و تفکر در رسیدن به اهدافم مسیر طولانی‌تری را برسر راهم قرار داد.»
به گفته احمد سلو:« تفاوت من با دیگر همکارانم همان اِلمان‌ها و تفکراتی است که در ذهنم وجود دارد و امضای شخصی خودم بوده و سبب شد، امروزه  این نام و عنوان و آرتیست سلو را  بدون کمترین کمک جانبی و حمایتی بسازم و با خود همراه کنم و خدا را شاکرم که به این جایگاه رسیده‌ام.»
او درباره عنوان هنری «سُلو» گفت:«سال‌ها خیلی قبل پیش از آن‌که وارد عرصه آهنگسازی و تنظیم شوم، مدتی به نوازندگی می پرداختم و در برخی محافل شخصی و  دوستانه اجراهایی را هم برگزار کردم که یک بخش آن عنوانش «سُلو خوانی » بود که توانسته بودم به خوبی از عهده آن برآیم و از آن زمان به بعد دوستان و همکاران  نام هنری من را احمد سلو انتخاب کردند و این نام و تخلص ماندگار شد و یادآور آن دوران و سال‌ها تلاش و علاقه من در عرصه موسیقی است.»
احمد سُلو می‌گوید:« اغلب ترانه‌هایم ساخته خودم بوده البته از ترانه‌های دیگر دوستان هم بهره می‌برم  و در مقابل اگر درخواست همکاری در زمینه ترانه‌سرایی و ساخت ملودی و تنظیم آهنگ باشد، کوتاهی نخواهم کرد. اگرچه در حاضر مشغول برنامه‌های کنسرت‌ هستیم .»
او درباره عرصه گسترده موسیقی پاپ و کارهای سطحی و بی‌محتوایی که دراین زمینه تولید می‌شود، بیان داشت:«طی این سال‌ها تولیداتی داشته‌ام که به لحاظ شعر و ملودی و ... از سطح هنری بالایی برخوردار بودند و  ترانه‌های بسیار بامحتوا ساختم و  خواندم و اجرا کردم که پخش شد اما بازخورد یا بازتابی که از آن انتظار داشتم، دریافت نشد و مقصر این اتفاق ما خواننده‌ها نیستیم چرا که در جامعه‌ای که ساز به خوبی به نسل جوان آموزش داده نمی شود یا در تلویزیون به نمایش درنمی آید، بی‌تردید سطح موسیقی آن هم چه بخواهیم چه نخواهیم  تنزل پیدا خواهد کرد. بنابراین  من  به عنوان یک خواننده پاپ تولیداتی داشته‌ام که از بار هنری بالایی برخوردار بودند اما خواسته مخاطب امروز ما چیز دیگری است، یعنی همین ترانه‌ها و ملودی‌ها که در جامعه به گوش می‌رسد . ملودی‌ها و ترانه‌های سهل یا سطحی که به راحتی با مردم ارتباط برقرار کند. در واقع  اگر امروزه سطح مارکت موسیقی پاپ  ما تنزل پیدا کرده  یا از استانداردهای لازم برخوردار نیست، به سبب سلیقه و تقاضا و توقع مخاطب است. این دیدگاه بحث عرضه و تقاضا است یعنی هم مردم بر هنرمند تأثیرگذار هستند و هم هنرمند بر مردم .»
احمد سُلو درباره تغییر سبک موسیقی‌اش و ریتمیک شدن کارهایش اظهار کرد:« ترانه‌های من بسیار شاد هستند و اغلب عاشقانه. اما در مورد تولید کارهای 6-8 هنوز تصمیمی روی اجرایی شدن این سبک کاری ندارم.»
او درباره برنامه‌های آتی خود در سال جدید گفت: «طبق روال همیشه، هرسال مجموعه‌ای از تولیدات یک ساله‌ام  را که به صورت تک ترک منتشر شده، جمع‌آوری و به صورت آلبوم منتشر می‌کنم. در سال جدید هم قرار است آلبوم تازه‌ام را با نام «سُلو» منتشر کنم که 13 ترک دارد  و دو ترک آن قبل‌تر منتشر شده و در کنار آن برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف کشورم که امیدوارم مورد توجه مخاطبانم قرار بگیرد و همچنان از حمایت‌ها و عشق و علاقه آنها بهره ببریم.»
به گفته مجید طوسی مدیرشرکت هنری «سل فا» که تهیه‌کننده کنسرت احمد سلو است،  بعد از ماه مبارک رمضان و از تاریخ 4 اردیبهشت ماه تور کنسرت‌های این خواننده آغاز می‌شود. شروع این برنامه از استان گلستان و از شهر گنبد خواهد بود و در ادامه در تبریز،اردبیل، اصفهان، گرگان، شیراز ،کرمانشاه و جزیره کیش این کنسرت‌ها برگزار خواهد شد. وی همچنین عنوان کرد در خارج از ایران هم پیشنهاداتی شده و ان‌شاءالله  به زودی برنامه‌هایی خواهیم داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی