صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و چهار - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

اخبار

رشد ۳۰ درصدی سفرهای ریلی 
در نوروز ۱۴۰۲
وزیر راه وشهرسازی گفت: بنا بر آمار، تعداد جانباختگان جاده‌ای ایام‌ نوروز ۲۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
مهرداد بذرپاش گفت: در حوزه وضعیت راه‌ها بیش از ۴۴۰ میلیون تردد بین استانی ثبت شده که در جاده‌های کشور این عدد به ثبت رسیده است.
وزیر راه وشهرسازی گفت: کاهش ۲۲ درصدی تعداد جانباختگان جاده‌ای را در ایام نوروز داشته‌ایم که البته وزارت راه وشهرسازی راضی نیست و باید میزان تلفات بیش از این میزان کاهش می‌یافت.
او افزود: نسبت به سال قبل در حوزه جاده‌ها میزان ترددها یک درصد افزایش یافته و به سبب تقارن ماه رمضان بخشی از میزان ترددها کاهش داشته است.
بذرپاش گفت: در صنعت ریلی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از حوزه ریلی استفاده کرده‌اند که رشد ۳۰ درصدی داشته است و در بخش هوایی بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به مقاصد داخلی و خارجی سفر کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه رشد ۲۰ درصدی داشته که با کمترین تأخیر و مشکلات بوده است‌.
او گفت: در حوزه دریایی مسافرت به سواحل مختلف گردشگری ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده و حدود ۶۰۰ هزار خودرو هم از طریق شناور جابه‌جا شده که رشد ۱۲ درصدی داشته است.
بذرپاش گفت: با کمک پلیس راهور و هدف‌گذاری که انجام شد توانستیم با کاهش تلفات و افزایش حجم ترددها روبه‌رو باشیم‌.

 

وام نوسازی بافت فرسوده نیاز به سپرده‌گذاری ندارد
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از وام ۶۰۰ میلیون تومانی بافت ناکارآمد اطراف حرم شاه عبدالعظیم حسنی شهرری و وام ۴۵۰ میلیون تومانی مسکن بافت فرسوده در شهر تهران خبر داد و گفت: وام نوسازی بافت فرسوده نیاز به سپرده‌گذاری ندارد.
حسن شافعی گفت: وام ۶۰۰ میلیون تومانی در محدوده حرم شاه عبدالعظیم حسنی و ۴۵۰ میلیونی در سایر نقاط تهران برای هر واحد مسکونی فرصت بسیار خوبی برای نوسازی مسکن است که از انبوه‌سازان می‌خواهیم به این عرصه با دقت بیشتری وارد شوند.

 

پرداخت تسهیلات به ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن
سرپرست بانک مسکن با اعلام اینکه در سال جدید ۸۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای نهضت ملی مسکن تخصیص یافته است از تعهد آن بانک برای پرداخت تسهیلات به ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی در سال جاری خبر داد. علی عسکری گفت: سال گذشته تعهد بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن حدود ۶۳ هزار میلیارد تومان بود که این میزان برای سال جدید حدود ۸۱ هزار میلیارد تومان است که با احتساب تورم در این میزان به حدود ۲۰۰ هزار واحد برای هر سال می‌رسد.
 

جستجو
آرشیو تاریخی