دیگه‌چه‌خبر؟

موج‌سواری اصلاح‌طلبان
با خبرهای جعلی
 خبر اول اینکه، برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب برای تخریب و زیرسؤال بردن دستاوردهای دولت، به ابزارهای غیراخلاقی، غیرحرفه‌ای و مغایر با رویکرد حرفه‌ای سیاست‌ورزی روی آورده‌اند. در تازه‌ترین اقدام که با هدف تخریب دستاوردهای دیپلماسی و سیاست خارجی دولت صورت می‌گیرد، یک کانال خبری فیک به اسم بلومبرگ راه انداخته، اخبار جعلی را به اسم این رسانه امریکایی منتشر کرده و سپس براساس این اخبار جعلی، دست به تخریب و فضاسازی می‌زنند. از جمله این اخبار فیک که در رسانه فیک بلومبرگ فارسی منتشر شده، خبری به نقل از یک دیپلمات فرضی روسی بود که طی آن ادعا شده بود ایران شروط 12گانه امریکای دوران ترامپ را پذیرفته است! این خبر درحالی به سرخط رسانه‌های اصلاح‌طلب تبدیل شد که نه چنین دیپلماتی وجود دارد، نه بلومبرگ چنین رسانه‌ای به فارسی دارد و نه ایران شروط دولت ترامپ را پذیرفته است. به نظر می‌رسد انفعال و فاقد تحلیل بودن در مواجهه با دستاوردهای سیاست همسایگی دولت، بخش جدی‌ای از اصلاح‌طلبان را به چنین پریشان‌گویی واداشته است.

آرای اپوزیسیون
پس از 6 ماه پروپاگاندا
 دست آخر اینکه، کمپین موسوم به وکالت که به نوعی وزن کشی میان چهره های ضدایرانی تبدیل شده بود، درنهایت فقر سیاسی و وزن ناچیز این جریان ها را برملا کرد. مطابق تازه ترین گزارش‌ها، با گذشت بیش از دو ماه از آغاز جریان وکالت به فرزند شاه مخلوع ایران، امضای این کمپین به 500 هزار نفر هم نرسیده است. آغازگر کمپین وکالت، علی کریمی، فوتبالیست سابق بود که هدف معرفی یک نماینده از سوی چهره‌های ضدانقلاب برای رایزنی با قدرت های غربی علیه ایران را دنبال می کرد. هرچند بعدها کمپین وکالت به مبنای اختلاف ضدانقلاب بدل شد، اما وزن ناچیز این جریان را هم نشان داد، وزنی که تلاش می شد با هیاهوی رسانه‌ای بزرگ و زیاد نشان داده شود. 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و دو
 - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و دو - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱