صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و دو - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و دو - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۴

گمانه زنی‌ها درباره اوج‌گیری کرونا در روزهای پیش رو


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از آنجا که شیوع بیماری کووید ۱۹ به آنفلوانزا شباهت دارد، تا زمانی که ویروس کرونا وجود دارد، تزریق واکسن آن حداقل سالی یکبار باید انجام شود.
بهرام عین‌اللهی با اشاره به ابلاغیه وزارت بهداشت مبنی بر عدم تزریق دوز پنجم واکسن کرونا به افراد، به ایرنا گفت: در واکسیناسیون ویروس کرونا دیگر تعداد دوز مطرح نیست زیرا کرونا مانند آنفلوانزا است. تأکید ما این است که تا زمانی که کرونا وجود دارد، تزریق واکسن حداقل سالی یکبار انجام بگیرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: حتماً تزریق واکسن برای سال آینده انجام بگیرد.
وی درباره امکان شیوع دوباره کرونا در سفرهای نوروزی افزود: ما آماده باشِ کامل داریم. یکی از کارهای مهم نوروزی مربوط به اورژانس کشور است که سال گذشته هم گزارش بسیار خوبی در این زمینه منتشر شد.اورژانس و همه مراکز درمانی کشور در نوروز به صورت ۲۴ ساعته آمادگی ارائه خدمات به مردم را دارند.
در عین حال دکتر سید احمد طباطبایی عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره شرایط فعلی بروز کرونا در کشور، به ایسنا گفت: به نظر می‌رسد اکنون موجی که پیش‌تر در اروپا و کشورهای غربی رخ داده بود در ایران در حال وقوع است. با توجه به میزان مراجعه بیماران به مطب‌ها و بیمارستان‌ها متأسفانه به نظر می‌رسد با پیک جدیدی از کرونا مواجه می‌شویم. این احتمال وجود دارد که این افزایش موارد آغاز موج نهم بیماری باشد اما این موضوع باید به تأیید آزمایشگاه‌های مربوطه برسد اما در مقایسه با یک ماه قبل، افزایش مراجعات کرونایی به وضوح قابل مشاهده است.
وی افزود: البته خوشبختانه علائم فعلی بیماران در مقایسه با موج‌های قبلی کرونا شدید نیست اما، نمی‌توان گفت با افزایش موارد بیماری مواجه نبودیم.
تأکید بر تزریق دوز یادآور واکسن و گمانه زنی‌ها درباره احتمال ایجاد پیکی جدید در کشور در حالی بیان می‌شود که وزارت بهداشت اعلام کرد که در شبانه‌روز منتهی به روز گذشته، ۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست داده و ۸۱۵ بیمار جدید نیز شناسایی شده است. در حال حاضر ۵۰۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
در حال حاضر چهار شهرستان دارای وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۸۶ شهر در وضعیت زرد و ۲۳۵ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی