صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

شکایت خانواده جانباختگان هواپیمای اوکراینی از اسماعیلیون بابت کلاهبرداری
خبر اول اینکه، برخی از خانواده‌های کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی، بابت سوء‌استفاده‌های مالی و مسائل مطرح شده بر سر نحوه هزینه‌کرد منابع این انجمن، شکایت خود را در دادگاهی در کانادا ثبت کرده‌اند. برخی از این شاکیان، مشخصاً حامد اسماعیلیون، سخنگوی این انجمن را مورد سؤال قرار داده و او را مسئول هزینه غیرشفاف و چه بسا سوءاستفاده مالی از این منابع کرده‌اند. اخبار این شکایت پس از آن مطرح می‌شود که به‌تازگی حامد اسماعیلیون از سخنگویی انجمن خانواده‌های جانباختگان هواپیمای اوکراینی استعفا داده است. از این رو برخی این گمانه را مطرح کردند که استعفای وی، نوعی اقدام پیش‌دستانه و با هدف فرار از پاسخگویی بوده است. یکی از شکات عنوان کرده است که انجمن به درخواست‌های مکرر او برای پاسخگویی در این زمینه توجهی نکرده است.  
 

سانسور تظاهرات لهستانی‌ها در توئیتر
خبر دیگر اینکه، توئیتر که مدعی آزادی بیان و گسترش اطلاعات در جهان است، اخبار مربوط به تظاهرات ضدجنگ لهستانی‌ها را سانسور کرد. بنابراین گزارش‌ها، این سانسور، مشخصاً در کشور آلمان صورت گرفت. به این ترتیب که اگر کاربری از مبدأ آلمان وارد توئیتر شود، توئیتر با این ادعا که محتوای منتشر شده مغایر قوانین آلمان است، مانع از انتشار آن برای کاربران می‌شود. این درحالی است که لهستانی‌ها صرفاً این شعار را مطرح کرده بودند که «این جنگ ما نیست و ما نمی‌خواهیم در این جنگ کشته شویم.» اما گویا توئیتر نمی‌خواهد این شعار به گوش کاربران کشورهای عضو ناتو برسد.
 

سازمان ملل:
از توافق ایران وعربستان
استقبال می‌کنیم
شنیدیم که، «هانس گروندبرگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن گفت: شاهد گسترش تحرکات دیپلماتیک منطقه‌ای و تغییر مهم در چهارچوب و  عمق رایزنی‌ها هستیم. به گزارش تسنیم، نماینده دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد تلاش‌های دیپلماتیک گسترده برای پایان دادن به جنگ یمن ادامه دارد. وی در ادامه گفت :
 از توافق عربستان سعودی و ایران برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با میانجیگری چین استقبال می‌کنیم.
 

اعلام حضور روحانی پس از هر افتتاح رئیسی  
دست آخر اینکه،پس از هر افتتاح یا اتمام پروژه‌ها در دولت سیزدهم که برخی از آنها جزو پروژه‌های نیمه تمام به ارث رسیده برای دولت محسوب می‌شود، روحانی و حامیانش هم اعلام حضور می‌کنند. ماجرا پس از آن شدت گرفت که حامیان و اطرافیان رئیس دولت سابق، یک کانال تلگرامی راه انداخته تا مثلاً مواضع و نشست‌های روحانی را پوشش دهد. اما بتازگی این کانال تلگرامی تغییر خط مشی داده و تلاش می‌کند تا دستاوردهای دولت سیزدهم را به نام دولت سابق بزند. به عنوان نمونه این کانال در اقدامی سیاسی عضویت ایران در شانگهای را نتیجه برجام معرفی کرده است. این در حالی است که برجام در سال 94 امضا و در سال 97 با خروج امریکا از برجام نقض شد.
یا در موردی دیگر همزمان با افتتاح فاز طرح آبرسانی به دریاچه ارومیه این کانال تلگرامی با هشتگ «از آن هشت سال» این اقدام را نیز به نام خود معرفی کرد. گرچه دولت سیزدهم بارها اعلام کرده که اولویت خود را
بر اتمام پروژه‌های نیمه‌ تمام دولت‌های گذشته که برخی ده‌ها سال از زمان آغاز آن می‌گذرد گذاشته است اما این اقدامات سیاست زده دولتمردان سابق جای تأمل دارد. بهتر است دولتمردان سابق به جای فاکتور کردن اقدامات کنونی از خدمات خود در هشت سال زمامداری قوه مجریه سخن بگویند.

جستجو
آرشیو تاریخی