صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

اخبــــــــار

واژگونی اتوبوس راهیان نور با 21 مصدوم

واژگونی اتوبوس حامل زائران راهیان نور در محور اهواز – شوش  21 مصدوم بر جا گذاشت.
سرهنگ رحیمی، فرمانده پلیس راه خوزستان  در تشریح این حادثه گفت: ساعت 7 صبح چهارشنبه در کیلومتر ۵۰  محور اهواز – شوش یک دستگاه اتوبوس که حامل زائران راهیان نور بود، واژگون شد.  در این حادثه 21 مسافر مصدوم شدند. علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه استان در دست بررسی است.
فرمانده پلیس راه خوزستان همچنین از رانندگان به‌ویژه ناوگان حمل و نقل عمومی خواست در محورهای استان با احتیاط و توجه به جلو و مقررات راهنمایی و رانندگی تردد کنند.  صادق آزادمنش، معاون اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت:  گزارش واژگونی اتوبوس زائران راهیان نور صبح چهارشنبه به امدادگران اعلام شد و بلافاصله پس از گزارش این حادثه، 8 دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.  وی افزود: در پی این حادثه در مجموع ۲۱ نفر مصدوم شدند که توسط تکنیسین‌های اورژانس ۱۱۵ و آمبولانس‌های هلال احمر به بیمارستان‌های اهواز و شوش انتقال یافتند.

 

سخنگوی فراجا خبر داد
بازداشت 110 نفر با بمب‌های بدبو
در پرونده مسمومیت دانش‌آموزان

سخنگوی فراجا از بازداشت 110 نفر در رابطه با مسمومیت‌های دانش‌آموزان در برخی مدارس کشور و بسته شدن این پرونده در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا صبح دیروز گفت: در روزهای اخیر به‌دلیل حادثه مسمومیت در برخی مدارس و نگرانی‌های فراوان خانواده‌ها، پلیس با ایجاد بیش از 4 هزار گشت‌ سواره و پیاده به‌صورت محسوس و نامحسوس به طور روزانه مدارس کشور را در رصد اطلاعاتی و پایش عملیاتی قرار داد و طی این روزها بیش از ۱۱۰ نفر از خاطیان توسط سازمان اطلاعات فراجا شناسایی و دستگیر شدند.
وی در ادامه افزود: شماری از مسمومیت‌ها، واقعی و بخش عمده دیگر متأثر از عوامل روان‌شناختی مبتنی بر ترس و سرایت روانی بوده است. هیجان‌طلبی دانش‌آموزان و استفاده از بمب‌های بدبو و موارد مشابه نیز از عوامل اصلی این رخداد است که حدود ۹ هزار بمب‌ کوچک بدبو جمع‌آوری و از فروش آن جلوگیری به عمل آمد و تعدادی از واردکنندگان عمده که این مواد را از طریق کشورهای همجوار وارد کرده بودند، دستگیر شدند و دو نفر نیز که در حال وارد کردن انبوه این مواد از کشورهای همجوار به‌صورت قاچاق بودند، با حکم قضایی بازداشت شدند.
 سردار منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: به والدین گرامی و دانش‌آموزان و معلمان گرانقدر سرزمین‌مان به جهت تأمین امنیت عزیزان‌مان در مدارس، اطمینان خاطر می‌دهیم که پرونده این پدیده شوم به‌زودی بسته خواهد شد و کماکان پلیس در کنار آنان است.

 

توضیح دادستان  ایلام  درباره خودکشی  یک زندانی

دادستان مرکز استان ایلام  درباره ماجرای اقدام به خودکشی یک زندانی مواد مخدر توضیح داد.
  در حالی که رسانه‌های معاند مدعی شدند یک معترض بازداشتی در اعتراض به بلاتکلیفی خود در زندان ایلام دست به خودکشی زده است، عبدالوهاب بخشنده دادستان مرکز استان ایلام  به میزان گفت: جرم رسول کریمی حمل، نگهداری و قاچاق مواد مخدر بوده است و او در دادگاه به ۲۵ سال حبس محکوم شده بود اما در زندان مرکزی ایلام قرص مصرف کرده و در حال حاضر در بیمارستان رازی ایلام بستری و در حال حاضر وضعیت جسمی محکوم مساعد است. دادستان مرکز استان ایلام با بی‌ربط خواندن ادعای رسانه‌های معاند در رابطه با بازداشت یا دستگیری رسول کریمی در جریان اغتشاشات اخیر گفت: پرونده این زندانی هیچ ارتباطی با اغتشاشات اخیر ندارد.

 

در اتش سوزی یک مرغداری
10 هزار جوجه کباب شدند

آتش‌سوزی یک واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان تربت‌جام موجب تلف شدن ۱۰ هزار جوجه شد. دکتر علیرضا معتمدی‌مقدم رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تربت‌جام به ایرنا گفت: در این حادثه همه ظرفیت‌های جوجه این واحد مرغداری در تربت‌جام تلف شد که میزان خسارت وارده به این واحد در حال ارزیابی است.
وی بیان کرد: این حادثه به دلیل نقص فنی سیستم گرمایشی سالن پرورش مذکور رخ داد و اگرچه در روز این اتفاق افتاد اما به دلیل وسعت آتش و سرعت سرایت، امکان نجات جوجه‌ها وجود نداشت. جوجه‌های تلف شده در این حادثه ، جوجه مرغ گوشتی ۲۵ روزه بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی