صفحات
شماره هشت هزار و صد و پنجاه و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و پنجاه و یک - ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

خبر در خبر

 علی دارابی، قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره عملیات معدن‌کاوی در حریم «آتشکده نیاسر» یکی از کهن‌ترین آتشکده‌های ایران دستور بررسی داد.

 رحمان پورحسین، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست رودسر از دستگیری شکارچی یک قلاده پلنگ به همراه پوست آن در این شهرستان خبر داد و گفت: متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
 حسن ساسانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: از یکم اسفندماه تاکنون حدود ۱۲ میلیون مترمکعب آب موجود در رودخانه زاینده‌رود به سمت تالاب گاوخونی جریان یافته است.

 علیرضا خواجویی، مسئول گروه ثبت و حریم آثار تاریخی استان اصفهان گفت: با توجه به ابلاغ حریم شاه‌دژ و ضوابط آن به تمامی ارگان‌های ذی‌ربط، تقاضای دوباره برای ایجاد مستحدثات از جمله هتل پنج ستاره در محدوده حریم مصوب شاه‌دژ موضوعیت ندارد.

  حمیدرضا خورشیدی، مدیرکل هواشناسی استان اصفهان گفت: بر اساس شاخص خشکسالی یک ساله منتهی به بهمن ۱۴۰۱ حدود ۸۰ درصد و در یک دوره ۱۰ ساله ۹۵ درصد مساحت استان همچنان درگیر خشکسالی است.

 مریم ابراهیمی، مسئول دفاتر خدماتی و مسافرتی استان مرکزی گفت: افزایش قیمت دلار، برگزاری تورها، فعالیت و فروش دفاتر خدماتی و مسافرتی را تحت تأثیر قرار داده است.

 علی طاهری، دامپزشک باغ‌وحش ارم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فیل آسیایی «مایسا» گفت: مایسا رشد مناسبی دارد و جایگاهی جدید با امکانات مناسب و استاندارد جهانی برای او و مادرش ایجاد شده است که در حال حاضر در آن سکونت دارند.

  کمال ثریا اردکانی، رئیس اداره امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۶۵ هزار و ۶۰۰ زائر مسلمان بین‌المللی از ۵۰ کشور جهان به زیارت حرم کریمه اهل‌بیت(س) مشرف شدند.

 منصور مهرزاد، ســــرپــــــرســــت اداره‌کـــــل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: راهنمایان گردشگری استان از اول فروردین‌۱۴۰۲ به مدت ۱۲ روز در۲ نوبت‌کاری به راهنمایی گردشگران در اماکن، بناهای تاریخی و گردشگری استان می‌پردازند.

 محسن سوهانی، مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش از بازسازی و اعمال تغییراتی در قدیمی‌ترین بنای رادیو و نصب پلاک اسامی بر اتاق‌ها و استودیوهای نوستالژیک ساختمان ارگ خبر داد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی