صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و نه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و نه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۵

هرش: امریکا کارهای احمقانه انجام می‌دهد

سیمور هرش، روزنامه‌نگار تحقیقی افشاگر با اشاره به دست داشتن امریکا و ناتو در انفجار خط لوله‌های انتقال گاز نورد استریم، در اظهاراتی جدید گفت، رهبران امریکا همچنان با «ذهنیت جنگ سرد» رفتار می‌کنند.
به گزارش پایگاه راشاتودی، سیمور هرش در مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی دولتی چین، به طرح نظریه‌ «حماقت کامل» مقام‌های امریکا در حوزه سیاست خارجی پرداخت و گفت، معتقد است مقام‌های امریکایی به حدی درگیر نفرت از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هستند که گرفتار تصمیم‌های بد شده‌اند. جو بایدن پاییز گذشته دستور اقدام خرابکارانه در خط لوله انتقال گاز طبیعی نورد استریم را صادر کرد. فکر می‌کنم مسأله آنها این است که از روی نفرت از همه چیز بویژه ولادیمیر پوتین و همچنین کمونیسم تصمیم به‌کاری می‌گیرند. آنها بسیار ذهنیت «جنگ سرد»ی دارند و بدخلق هستند. این ذهنیت سبب می‌شود آنها دست به کارهای احمقانه بزنند.
هرش گفت:« روسیه از زمان شروع این اتفاق دوستان بیشتری در جهان سوم پیدا کرده در حالی که هیچ کس در این دولت (امریکا) به نظر نمی‌رسد که برای چنین چیزی ارزش قائل شود. مفهوم هژمونی امریکا اگر که خواستارش هستید، دیگر کار نمی‌کند.»
چندی پیش کاخ سفید گزارش جنجالی سیمور هرش درباره دسیسه انفجار نورد استریم را «خیال‌پردازی تمام‌عیار» توصیف کرده بود.
جستجو
آرشیو تاریخی