صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و نه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و نه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۸

اخبــــــــار

فرمانده فراجا خبر داد  
مهار و کنترل سرقت
مأموریت ویژه پلیس در نوروز

فرمانده فراجا بر تمرکز ویژه پلیس در زمینه پیشگیری از سرقت‌ها  در نوروز امسال برای مهار و کنترل این جرم خبر داد.  سردار احمدرضا رادان صبح دیروز در دومین همایش سراسری رؤسای پلیس پیشگیری استان‌های سراسر کشور گفت: همه باید هم قسم شویم که مأموریت‌های ایام پایانی سال و نوروز را طوفانی، منظم و با برنامه و هوشمند اجرایی کنیم. کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها پیشانی انتظامی کشور و مراکزی هستند که می‌توانند ضمن افزایش عزت و اقتدار پلیس، محبت مردم و سرمایه اجتماعی را بالا ببرند. مردم پلیس هوشمند و مقتدر را دوست دارند و از طرفی کسانی که از قانون تمکین می‌کنند نیز مورد حمایت پلیس هستند.
فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به برنامه‌های متفاوت پلیس در نوروز امسال مطرح کرد: نوروز امسال در زمینه پیشگیری از سرقت‌ها به طور ویژه باید تمرکز کنیم؛ به طوری که سرقت را مهار و به کنترل درآوریم.
وی بر انجام صحیح، به‌موقع و هوشمند مأموریت‌های پلیس تأکید کرد و گفت: در سه مؤلفه کسب رضایت خداوند، جلب رضایت مردم و تأمین امنیت و آرامش، سهم کلانتری و پاسگاه‌ها بسیار پررنگ است؛ بنابراین این مطالبه و انتظار وجود دارد که کلانتری و پاسگاه‌ها به ایفای نقش واقعی خود در ارائه خدمات انتظامی به مردم بکوشند.

 

برای تأمین امنیت مردم
در چهارشنبه‌سوری
 پلیس در خیابان‌ها
و محلات تهران مستقر می‌شود

چهار میلیون قطعه انواع موادمحترقه قاچاق و غیرمجاز، ٨٠ تن اکلیل سرنج و بازداشت ۱۲۴ نفر از اقدامات پیشگیرانه پلیس آگاهی برای کاهش آمار تلفات و خسارات چهارشنبه سوری امسال است.
 سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری که صبح دیروز در مقر فاتب برگزار شد، به تمهیدات پلیس برای چهارشنبه سوری اشاره کرد و گفت: امیدواریم که اقدامات پلیس موجب افزایش احساس امنیت شهروندان و به تبع آن ارتقای رضایتمندی و احساس امنیت در میان مردم شود. ما به دنبال کاهش فاصله وقوع تا کشف جرم هستیم. پلیس از مدت‌ها قبل اقدامات خود را برای چهارشنبه‌سوری آغاز کرد و ٨٠ تن مواد اولیه ساخت مواد محترقه دست‌ساز نظیر اکلیل سرنج را در انبارها شناسایی و صورتجلسه کردیم تا تحت نظر پلیس برای مصارف صنعتی استفاده شود. وی با بیان اینکه چهار میلیون قطعه انواع موادمحترقه قاچاق و غیرمجاز به وزن 700 کیلوگرم و به ارزش ١۵٠ میلیارد ریال نیز تاکنون کشف شده است، گفت: این مواد قرار بود بااتوبوس و مترو منتقل و به دست خریداران برسد که از توزیع آن جلوگیری شد.  محمدیان با بیان اینکه تاکنون ۱۲۴ نفر به دلیل ارتکاب جرایم مرتبط با چهارشنبه آخر سال دستگیر شده‌اند، گفت: ١٧انبار هم پلمب شده است.
 رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه نگاه پلیس به شب چهارشنبه سوری نگاهی اجتماعی است، گفت: در روز سه‌شنبه از ساعت سه بعد ازظهر اقدامات و استقرار پلیس در خیابان‌ها و محلات تهران آغاز شده و پلیس با اخلالگران آرامش شهروندان برخورد خواهد کرد. وسایل نقلیه‌ای که در این شب ایجاد مزاحمت کنند تا پایان تعطیلات نوروز توقیف می‌شوند. افرادی که برای شهروندان هم ایجاد مزاحمت کنند تا پایان تعطیلات نوروز با هماهنگی قضایی بازداشت می‌شوند.  وی در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی در تأمین امنیت نیز گفت: پلیس از ظرفیت مساجد و گروه‌های مردمی استفاده خواهد کرد.

مرگ مرد همدانی با اصابت ماده محترقه
بازی مرگبار چند جوان با موادمحترقه در یکی از محله‌های همدان، جان مردی میانسال را گرفت.
دکتر آرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان اظهار کرد: روز یکشنبه ۲۱ اسفند چند جوان در خیابان در حال ترقه‌بازی بودند و مردی ۵۰ ساله نیز کمی آنطرف‌تر ایستاده بود که ناگهان یک ماده منفجره به سوی سرش پرتاب شد. با اصابت ماده منفجره، این فرد از ناحیه سر و جمجمه دچار مصدومیت شدید شده و با وجود اینکه به بیمارستان انتقال یافت و تحت مداوا قرار گرفت، جان باخت.

آماده باش پزشکی قانونی برای چهارشنبه‌سوری
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران نیز گفت: همه مراکز پزشکی قانونی این استان در ساعات اداری و واحد کشیک عصر واقع در پارک شهر در این اداره کل، آماده پذیرش مصدومان و آسیب‌دیدگان حوادث چهارشنبه‌سوری  هستند. مهدی فروزش افزود: امیدواریم با تمهیدات دستگاه‌های ذیربط، امسال شاهد حوادث کمتری در چهارشنبه‌سوری  باشیم و حوادث احتمالی منجر به فوت کسی نشود، اما مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی این اداره کل واقع در کهریزک برای پذیرش و رسیدگی به موارد فوت احتمالی حوادث آمادگی کامل دارد. با توجه به اینکه اکثر حوادث مربوط به شب چهارشنبه آخر سال در ساعات غیراداری رخ می‌دهد شهروندان می‌توانند با در دست داشتن نامه از مراجع قضایی و کلانتری‌ها به واحد کشیک عصر و شب پزشکی قانونی استان تهران به نشانی خیابان بهشت، ضلع جنوبی پارک شهر، کوچه معراج مراجعه کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی