صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و هشت - ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

اخبار

کاهش قیمت‌ها تداوم خواهد داشت
همه کاهش ‌قیمت‌ها ناشی از کاهش نرخ ارز نیست و طی این هفته و هفته آینده همچنان قیمت‌ها کاهشی خواهد بود و فضا بهتر می‌شود.
سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب و با اشاره به کاهش قیمت برخی کالاها گفت: عرضه بدون ضابطه خودرو توسط برخی خودروسازان تخلف است و بنده آن را پیگیری می‌کنم. فاطمی‌امین افزود: راه‌حل کنترل قیمت‌ها بدون تأثیر از تغییر نرخ ارز این است که یک نظام شفاف فروشگاهی وجود داشته باشد که ما این پروژه را شروع کردیم ‌و تا اواسط سال آینده به حدی می‌رسد که می‌توانیم بازار را به طور سامانه‌ای نظارت کنیم و بر تراکنش‌ها مسلط شویم. وزیر صمت با بیان اینکه ارز اقتصاد ما را از حدود شش مسیر تحت تأثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: ما این مسیرها را شناسایی و برای هر کدام یک راه‌حل طراحی کرده‌ایم. 

 

رونق مزایده عمومی معادن
مزایده عمومی معادن و محدوده‌های معدنی، جزو قول‌های وزیر صمت بوده که اکنون در حال اجرایی شدن است. مهدی حمیدی مدیرکل بهره‌برداری معادن وزارت صمت اعلام کرد: برای نخستین بار، مزایده عمومی معادن و محدوده‌های معدنی در تصدی وزارت صمت دو مرتبه در سال برگزار می‌شود. همچنین این اقدام به اداره‌های کل صمت استانی ابلاغ شد و استان‌ها مکلف هستند تا پایان سال‌ جاری آگهی آن را منتشر کنند. حمیدی با بیان اینکه بعد از ابلاغ اخیر صمت به ۳۱ استان و جنوب کرمان، اداره‌های کل صمت استانی مکلفند تا پایان سال آگهی را منتشر کرده و در سایت‌های هر استان محدوده‌های معدنی مشخص شود، گفت: تا انتهای فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ فرصت دریافت اسناد و تا انتهای اردیبهشت‌ماه سال آینده، هم فرصت بارگذاری اسناد وجود دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی