صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و هفت - ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۸

اخبــــار

فرمانده فراجا:
مبارزه با سرقت و جمع آوری معتادان متجاهر از برنامه های اصلی پلیس است

فرمانده فراجا پیگیری طرح مبارزه با سرقت و همچنین جمع آوری معتادان متجاهر را از برنامه های مهم فراجا دانست.
سردار احمدرضا رادان  فرمانده فراجا در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار کرد: در مسئولیتی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به بنده محول کردند ۷ فرمان وجود دارد؛ جلب رضایت خدا، جلب رضایت مردم، تأمین آسایش و امنیت مردم ، ارتقای توان پلیس، افزایش شأن و منزلت کارکنان و یک حکم کلی هم دادند که ابلاغ فرمودند همه سازمان‌ها کمک کنند و این فرصت مغتنمی شده تا از همین بابت ورود کنیم و کارهایی را انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه بحث سرقت مردم را آزار داده است و مطالبه‌گری آنها را به دنبال داشته، تأکید کرد: ما بحث سرقت را به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم و در سراسر کشور شروع کرده‌ایم و قرار شد تا پایان سال و در سال آینده نیز این موضوع را به جد دنبال کنیم. همچنین جمع‌آوری معتادین متجاهر از دیگر برنامه‌های مهم ما است.
سردار رادان خطاب به نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: خدا توفیقی حاصل کرد تا خدمت شما برسیم و از شما طلب کنیم برای ما دعا کنید که خدا کمک کند مسیرمان را خوب، درست، بهنگام و کافی برویم.

 

در آستانه سفر رئیس قوه قضائیه
به استان اصفهان زندانی خارجی پس از 28 سال آزاد شد

زندانی محکوم به قصاص در آستانه سفر رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان با کمک خیرین کشور تبعه خارجی که در ایران حضور داشتند، پس از ۲۸ سال از زندان آزاد شد.
  صید مراد نصیریان مدیر زندان مرکزی اصفهان گفت: یک زندانی تبعه خارجی که در شهریور سال ۷۳ در سن ۲۴ سالگی به اتهام قتل عمد در یکی از شهرستان‌های استان به زندان معرفی و به قصاص نفس محکوم شده بود، با تلاش‌ مددکاران زندان از قصاص نفس رهایی یافت.
 وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ با پیگیری شبانه‌روزی مددکاران زندان، حکم این متهم به دیه تبدیل و مشمول اعمال ماده ۴۲۹ شد که به‌دلیل عجز از تودیع وثیقه در زندان تحمل کیفر کرد.
 نصیریان با اشاره به اینکه زندانی در طول مدت تحمل حبس مرتکب هیچ‌گونه تخلف انضباطی نشده است، تصریح کرد: این زندانی در مدت دوران محکومیتش به اشتغال درون بند مشغول بوده و در زمینه تولید صنایع دستی - بافندگی و تسبیح‌سازی مهارت خاصی را پیدا کرد.
 مدیر زندان مرکزی اصفهان بیان کرد: در آستانه سفر رئیس قوه قضائیه به استان اصفهان این زندانی با کمک خیرین کشور تبعه افغانستان که در ایران حضور داشتند، مبلغ ۶ میلیارد ریال دیه وی را تأمین و به حساب سپرده دادگستری استان واریز کردند که پس از طی مراحل قانونی و قضایی وی از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگشت.

 

قتل زوج ایرانی در سیاتل

یک راننده کامیون اهل تگزاس با ورود به خانه یک زوج ایرانی آنها را به قتل رساند و سپس خودکشی کرد.  به گزارش دیلی‌میل، روزنامه «دیلی بیست» در گزارشی در این باره نوشت: مقامات محلی هویت قربانیان را «زهره صادقی»، ۳۳ ساله و همسرش «محمد ناصری»، ۳۵ ساله شناسایی کردند. متهم نیز «رامین خداکرم‌رضایی»، ۳۸ ساله و راننده کامیون است.
 این راننده کامیون که از شنوندگان پادکست‌های زهره صادقی بود، مدت ۱۸ ماه این زن را تعقیب می‌کرد و با پارک کردن کامیون و منتظر ماندن در بیرون خانه‌اش و بمباران کردن او با حجمی توصیف‌ناپذیر از پیامک و تماس و گل، به یک مزاحم تعقیب‌کننده برای این زن و شوهر تبدیل شده بود و در نهایت این سناریو به مرگ هر سه نفر آنها منجر شد.
 پلیس ایالتی می‌گوید که اجساد صادقی، ناصری و خداکرم‌رضایی را پس از دریافت یک تماس تلفنی مبنی بر تیراندازی در خانه‌ای در «ردموندِ» واشنگتن در حدود ۱۵ مایلی شرق سیاتل، پیدا کردند.
 به گفته بازپرس، مادر صادقی در زمان هجوم خداکرم‌رضایی به داخل خانه در آنجا حضور داشته و موفق به فرار و رفتن به خانه یکی از همسایه‌ها شده و با پلیس تماس گرفته است.
 دارل لو، رئیس پلیس ردموند در مصاحبه با دیلی بیست گفت که خداکرم‌رضایی ابتدا پس از گوش دادن به پادکستی درباره «به دست آوردن شغل در صنعت فناوری» با زهره صادقی آشنا شده است.
 در بیانیه پلیس آمده است که خداکرم‌رضایی پس از گوش دادن به پادکست، قبل از بحرانی شدن اوضاع، با صادقی مکاتبه کرد اما در نهایت زهره صادقی موضوع را به دادگاه کشاند و با حکم دادگاه، خداکرم‌رضایی منع تماس با صادقی را گرفت.
اما صادقی همچنان نگران محتوا و فراوانی پیام‌های خداکرم‌رضایی شده بود.
به گفته لو، خداکرم‌رضایی یک بار بیش از ۱۰۰ نوبت در روز با او تماس گرفته بوده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی