صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و شش - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۸

نجات 785 گرفتار در برف و سیلاب

امدادگران هلال احمر در 5 روز گذشته به 785 نفر که در سیلاب و برف و کولاک گرفتار شده بودند کمک کردند.
  بابک محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر، در تشریح عملیات امدادرسانی به آسیب‌دیدگان در سوانح جوی کشور گفت:  ۱۹ استان کشور متأثر از سوانح جوی بودند که عملیات امداد و نجات در ۹ استان نیازمند به خدمات امدادی شامل ۱۴ شهرستان و ۱۶ منطقه انجام شد و امدادگران به ۵۴۵ نفر امدادرسانی کردند. با تلاش ۳۵ تیم امدادی هلال‌احمر شامل ۱۵۳ امدادگر و نجاتگر، ۳ نفر اسکان اضطراری و ۲ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند. همچنین امدادگران ۱۹ دستگاه خودرو را از برف رهاسازی و آبگرفتگی ۸۹ واحد مسکونی را تخلیه کردند.
  گفتنی است؛ ۳۶ بسته غذایی بین متأثرین از برف و کولاک توزیع شد.
 پیام جلالی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان نیز از امداد رسانی به بیش از ۲۴۰ نفر گرفتار در آبگرفتگی و سیلاب کردستان خبر داد.
 وی با اشاره به عملیات نجات توسط تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در کردستان گفت: با توجه به بارش باران از ۱۷ اسفند و آبگرفتگی و سیلاب در شهرستان‌های بانه، مریوان و سقز، تاکنون به بیش از ۲۴۰ نفر امداد رسانی صورت گرفت. در این عملیات امدادرسانی ۱۱ تیم کمک‌رسان در سیلاب و یک تیم پشتیبان مشارکت داشته و در شهرستان‌های سقز، بانه و مریوان، تیم‌های امدادی با حضور در محل، معابر، منازل و اماکنی که دچار آبگرفتگی شدند، به کمک شهروندان شتافتند.
 وی بیان کرد: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حادثه دیدگان است.
جستجو
آرشیو تاریخی