اخبـــــار پلیس

جانشین فرمانده کل فراجا:
تیراندازی
در مراسم شادی و عزا جرم است

جانشین فرمانده کل فراجا رسم تیراندازی و استفاده از سلاح در مراسم شادی و عزا را جرم دانست و خواستار فرهنگ‌سازی در این زمینه شد. سردار قاسم رضایی در جمع مسئولان و فرماندهان انتظامی استان ایلام ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) گفت: متأسفانه استفاده از سلاح‌های غیرمجاز در مراسم شادی و عزا در برخی مناطق باعث به وجود آمدن نوعی خرده‌فرهنگ شده است که می‌طلبد دستگاه‌های ذیربط در قالب میزگردهای علمی و تخصصی و از طریق اصحاب رسانه و صدا‌وسیما این فرهنگ را که استفاده از سلاح در مراسم جرم است، در جامعه نهادینه کنند و با همکاری دستگاه قضایی با اینگونه افراد برخورد قانونی صورت گیرد.
سردار رضایی افزایش سطح آگاهی مردم در رعایت اصول خود‌مراقبتی، مدیریت آزادی زندانیان سابقه‌دار با همکاری مراجع قضایی بخصوص در ایام پایانی سال و همچنین مدیریت مالخران اموال مسروقه را از برنامه‌هایی دانست که می‌تواند در کاهش جرم سرقت در جامعه مؤثر باشد. رضایی در پایان  با تأکید بر اهمیت کار مأموران ۱۱۰، از این سازمان به‌عنوان یکی از سازمان‌های معروف انتظامی در جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: پاسخگویی خوب و رفع نیازهای بموقع پلیسی شهروندان، از مطالباتی است که مردم از پلیس انتظار دارند و از اولویت‌هایی محسوب می‌شود که پلیس به دنبال آن است.

 

معاون مبارزه با جرایم جنایی
پلیس آگاهی فراجا خبر داد

کشف ۸۶ درصدی جرایم جنایی کشور

 معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی فراجا از کشف ۸۶ درصد کل جرایم جنایی کشور طی ۱۱ ماه سال‌جاری خبر داد.  سرهنگ «احمد سعیدیان» با بیان اینکه یکی از راهکارهای افزایش احساس امنیت در بین مردم کوتاه کردن فاصله زمانی وقوع جرم تا کشف آن است، اظهار داشت: امنیت و آرامش روانی جامعه نتیجه تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان جرایم جنایی در سراسر کشور است. وی به تشریح اقدامات ۱۱ ماهه کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پرداخت و افزود: پلیس آگاهی موفق شد در این مدت با استفاده از روش‌های علمی و کارآگاهی قریب به ۸۶ درصد از جرایم جنایی کشور را کشف کند. کشف ۱۸ فقره از پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه طلافروشی، طلای کیفی و همچنین دستگیری 7 باند سرقت مسلحانه نافرجام به واسطه استفاده از تجهیزات بازدارنده مانند دزدگیر، مه‌پاش و... از جمله اقدامات مهم کشف در حوزه جرایم جنایی طی این مدت است. سرهنگ سعیدیان در ادامه به پرونده‌های معوقه از جمله اولویت‌های کاری در این حوزه اشاره و تصریح کرد: پرونده‌های تشکیل‌شده در پلیس آگاهی به ویژه پرونده‌های جنایی تا زمانی که کشف نشده‌اند تحت پیگیری مستمرکارآگاهان قرار دارد و به هیچ عنوان از دور تحقیقات خارج نخواهند شد.
جرایم خشنی که در انظار عمومی اتفاق می‌افتد از اولویت‌های مورد تأکید در پی‌جویی بوده و به صورت جدی در دستور کار این پلیس قرار دارد. سرهنگ سعیدیان با اشاره به اینکه پلیس آگاهی تمهیدات ویژه‌ای را برای مبارزه با مجرمان در صحنه جرم اندیشیده است تا فرصت ارتکاب جرم از آنها گرفته شود، تصریح کرد: دستگیری همه مجرمان از جمله افراد تحت تعقیب در دستور کاری این پلیس است که با اجرای طرحی در این خصوص ۱۴۵ سارق مسلح متواری دستگیر شده‌اند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ۵/۹۵ درصد از پرونده‌های آدم‌ربایی در ۱۱ ماهه سال‌جاری از سوی کارآگاهان زبده مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در کشور کشف شده و به نتیجه رسیده  است، از مردم خواست برای رسیدن پرونده به نتیجه نهایی از رسانه‌ای کردن آن خودداری کنند تا مأموران در کمترین زمان و بدون حاشیه بتوانند در راستای کشف پرونده گام بردارند.

جستجو
آرشیو تاریخی