صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۸

همزمان با شروع طرح ویژه پلیس انجام شد

دستگیری 18 هزار سارق و مالخر در 18 روز

مرحله دوم طرح مقابله با سرقت و برخورد با مالخران از سوی پلیس کشور آغاز شد. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح دیروز سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا با اشاره به این طرح گفت: پلیس بر سر امنیت مردم با کسی شوخی ندارد و هرگز مماشات نخواهد کرد سارقان سابقه‌دار و همه کسانی که به فکر غارت جان و مال مردم هستند به هوش و به گوش باشند که پلیس در کمین آنهاست و با تمام نیرو طرح مقابله با انواع سرقت‌ها را آغاز کرده است.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از پتانسیل گشت‌های محلی و نگهبانان محله و هوشیاری همسایه‌ها، بهره‌برداری از ظرفیت پایگاه‌های بسیج و صد البته حضور مستمر و گشتزنی پلیس پیاده و سواره از راهکارهای کاهش سرقت‌های خرد و کلان است.
سخنگوی فراجا ضمن تشکر ویژه از دستگاه قضایی و درخواست مستمر برای صدور احکام بازدارنده، گفت: رها نکردن سارقین سابقه‌دار بخصوص در ایام نوروز می‌تواند آسودگی خیال را تا حد زیادی به شهروندان هدیه دهد.
وی گفت: طی ۱۸ روز گذشته از شروع طرح که با دستور رئیس پلیس کشور در سراسر کشور آغاز شده ۱۸هزار و 779 سارق و مالخر دستگیر و ۲۲۳۵۶ فقره پرونده سرقت کشف شده و اموال مالباختگان برگردانده شده است.
وی شناسایی و دستگیری جاعلان و فروش املاک منابع طبیعی به یکی از بانک‌های کشور به ارزش ۲ تریلیون و ۶۰۰ میلیارد ریال، شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری به همراه مقادیری سلاح و مواد مخدر و انهدام باند ۱۰ نفره سارقین مسلح در پایتخت و دستگیری باند معروف زورگیری معروف به «رضا جکسون» را از دیگر اقدامات شاخص در این دوره ۱۸ روزه عنوان کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی