صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و سه - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

گزارش و خبر

فرار کانگورو از چنگ یوزها
پنالتی ایران سوخت
تیم ملی فوتبال جوانان کشورمان که در اولین بازی خود در رقابت‌های جوانان آسیا مقابل قطر به برتری یک گله رسیده بود، دیروز دومین دیدار خود در این مسابقات را مقابل استرالیا برگزار کرد. کانگوروها که در بازی اول خود با یک گل مغلوب ویتنام شده بودند، در این بازی به برتری 3 - 2 رسیدند تا هر دو تیم در جدول رقابت‌های گروه دوم 3 امتیازی شوند. تیم ایران در شرایطی در این مسابقه با از دست دادن موقعیت‌های فراوان مغلوب شد که داور مالزیایی نیز در شرایطی که در این مسابقه از VAR استفاده نمی‌شد تصمیمات بحث برانگیزی گرفت. گل‌های ایران را در دقایق 25 و 80 امیر اسلام طلب و علیرضا عنایت ‌زاده به ثمر رساندند و استرالیا هم توسط سگچیچ در دقیقه 8، سگچیچ در دقیقه 19 و سگچیچ 46 به ثمر رسید. صمد مرفاوی، سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان پس از شکست 3 بر 2 تیم ملی فوتبال جوانان کشورمان مقابل استرالیا در نشست خبری، اظهار داشت: «مقداری غافلگیر شدیم و هنوز بچه‌ها در شرایط بازی اول بودند. ضربه‌اش را هم خوردیم. به بازی هم برگشتیم. موقعیت‌های خوبی به وجود آوردیم و می‌توانستیم گل بزنیم اما متأسفانه فقط به همان 2 گل بسنده کردیم.» او در خصوص دیدار بعدی تیم ملی با ویتنام بیان کرد:«قطعاً باید به مسابقات بازگردیم. با توجه به سن و شرایط روحی بچه‌ها باید آن‌ها را از لحاظ شرایط روحی بازگردانیم. ویتنام هم تیم خوبی است. در گروهی قرار گرفتیم که همه تیم‌ها  توانمند و قدرتمند هستند. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. ویتنام را آنالیز کرده و باز هم آنالیز می‌کنیم. آن‌ها هم بازی ما را دیده‌ و ایران را آنالیز کرده‌اند. بازی امروز این تیم را هم می‌بینیم. امیدوارم بازی سوم را خیلی بهتر و قدرتمندتر از امروز شروع کرده و به سود خودمان تمام کنیم.»

 

بازگشت صیادمنش به میادین
تیم فوتبال هال سیتی بامداد دیروز در هفته سی و پنجم چمپیونشیپ انگلیس میزبان وست بروموویچ بود که با نتیجه 2- 0 به پیروزی رسید. نکته مهم در این بازی بازگشت اللهیار صیادمنش مهاجم ملی پوش کشورمان به میادین بعد از دوری چندماهه به خاطر مصدومیت بود. مهاجم سابق استقلال در دقیقه 76 بازی به جای لانگمن برای هال سیتی وارد زمین بازی شد. صیادمنش جام جهانی را به‌دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ از دست داده بود. او بعد از جام جهانی دوباره با بدشانسی از این ناحیه مصدوم شد و اکنون بعد از دو ماه دوباره به میادین برگشته است. هال سیتی با این برد با کسب 45 امتیاز، در جایگاه سیزدهم جدول لیگ چمپیونشیپ قرار گرفت.

 

تمرین با نشاط استقلال زیر باران

استقلال که خود را برای دیدار مقابل گل گهر در هفته بیست و دوم که فردا برگزار می شود، آماده می کند، تمریناتش را با وجود هوای بارانی تهران، به شکل جدی‌ پیگیری کرد و شاگردان ریکاردو ساپینتو در این تمرین بانشاط، به مرور برنامه‌های تاکتیکی پرداختند. در این تمرین، کوین یامگا بازیکن فرانسوی که روز جمعه به دلیل احساس درد در کمر به صورت انفرادی کار کرد، همراه با سایر نفرات به تمرین پرداخت تا مشخص شود مشکلی برای مصاف با گل گهر ندارد. با این حال، مهدی مهدی پور، محمدحسین مرادمند و علیرضا رضایی همچنان سه بازیکن مصدوم استقلال هستند که قادر به همراهی این تیم در بازی با گل گهر نیستند. گفتنی است در شرایطی که قرار بود این بازی از ساعت 15 روز دوشنبه برگزار شود اما طبق اعلام روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، مسابقه استقلال و گل‌گهر، از ساعت 16:45 دوشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

 

طارمی در کنار نیمار و مسی قرار گرفت
مهدی طارمی، مهاجم ملی‌پوش تیم فوتبال پورتو با ثبت 21 گل و 11 پاس گل عملکرد خوبی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا داشته است. با آماری که اخیراً از بازیکنانی که بیشتر از 10 گل و پاس گل در این رقابت‌ها داشته‌اند، منتشر شده نام مهدی طارمی در کنار بزرگان فوتبال جهان از جمله مسی و نیمار قرار گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی