صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۳

گروه موسیقی «لیان» تازه‌ترین کنسرت خود را برگزار کرد

محسن شریفیان: جغرافیای ایران خط قرمز ما است

نداسیجانی
روزنامه‌نگار

 این روزها بازار کنسرت‌های موسیقی در بخش موسیقی پاپ داغ داغ است. اجرای برنامه‌هایی مخاطب‌پسند و پرطرفدار بعد ازچند ماه تعطیلی که توانست شور وحال خوبی به فضای جامعه ببخشد؛ ازکنسرت‌هایی که در قالب جشنواره موسیقی فجر برگزار شد تا آخرین کنسرت‌های سال 1401 در تهران و شهرستان‌ها که شامل اجرای زانکو، مسعود صادقلو، ناصر زینلی، مجید رضوی و... و کنسرت گروه موسیقی لیان با سرپرستی محسن شریفیان، که در دو شب چهارشنبه و پنجشنبه (10 و 11 اسفند ماه) به میزبانی تالار وحدت برگزار شد و توانست اجرایی بسیار متفاوت، شاد و مفرح به مخاطبان خود هدیه کند. کنسرتی با نوای دمام و نی‌انبان و شادیانه‌های موسیقی بوشهری که موجب به وجد آمدن مخاطبان و شادی‌آفرینی حاضران در سالن بود که البته این بخشی از خاصیت موسیقی بوشهر است.
ابتدا سلوی نی‌انبان، توسط محسن شریفیان به اجرا درآمد؛ خواننده، آهنگساز، نوازنده و پژوهشگر موسیقی جنوب ایران. هنرمند نام‌آشنای موسیقی ایران که طی سال‌ها فعالیتش دراین عرصه و شرکت و اجرا در فستیوال‌های مختلف جهانی، توانسته صدای نی‌انبان ایران را به گوش دنیا برساند. آخرین اجرای این گروه به سی‌ام دی ماه سال 1398 برمی‌گردد و قرار براین بود، سال 99 در پروژه کنسرت آنلاین شهرداری تهران اجرای برنامه داشته باشد که به دلایلی لغو شد و حالا پس از گذشت 3 سال، مخاطبانش بی‌صبرانه منتظر اجرای این گروه موسیقی بودند. درادامه این برنامه پس از اجرای سلوی نی‌انبان، با دمیده شدن صدای بوق توسط نوازنده و همراهی سنج و دمّام، نوبت به اجرای قطعه بعدی رسید که با نوازندگی نی‌انبان لیانا شریفیان و خوانندگی آکا صفوی اجرا شد. دیگر برنامه‌های این کنسرت اجرای «باب الهو»، «سی تو»، «خیام خوانی»، «دلبراهوازی»، «تینا»، «یادبندر» و... بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. بخشی از این اجرا اختصاص داشت به همراهی یک قطعه کردی با این گروه پرطرفدار بوشهری که توسط نوازنده میهمان «هیوا رنجبر» به اجرا درآمد که به دف‌نوازی پرداخت.
محسن شریفیان قبل ازاین اجرا رو به مخاطبان حاضر در سالن گفت: «بسیار خوشحالیم که در این سالن در کنار شما هستیم. این روزها نیاز داریم بیشتر کنار هم باشیم و به یکدیگر انرژی بدهیم.»
او درادامه ضمن معرفی نوازنده میهمان اظهار داشت: «جغرافیای ایران خط قرمز ما است و برای حفظ آن در قالب موسیقی از یک نوازنده کرد در کنسرت دعوت کرده‌ایم تا اتحاد خود را این‌گونه حفظ کنیم. «هیوا رنجبر» در حالی در این کنسرت اجرای برنامه دارد که یک روز قبل، مراسم خاک‌سپاری مادر بزرگش بود، اما او خودش را به این کنسرت رسانده تا در این رویداد موسیقایی شرکت کند تا بگوید در این موقعیت بیشتر در کنارهم هستیم و هیچ کس نمی‌تواند ما ایرانی‌ها را از هم جدا کند. ازبوشهرتا کردستان مسافت بسیار است اما تلاش ما این بود با زبان موسیقی این مسیرها را به یکدیگر نزدیک‌تر کنیم و معتقدیم با رویداد موسیقایی به نتایج خوبی خواهیم رسید و امیدوارم این حرکت بابی باشد برای بیشتر با هم بودن.»لیانا شریفیان، محمود بردک‌نیا، حمزه مقدم، حمید اکبری، مرتضی پالیزدان، محسن قدرتی، فرزاد خسروی، حسین کاوه‌خو، محمدرضا مقدم و... اعضای گروه لیان بودند به سرپرستی محسن شریفیان و خوانندگی آکا صفوی.
 
کنسرت علیرضا طلیسچی به نفع زلزله‌زدگان
اما همزمان با کنسرت گروه لیان (10اسفندماه) علیرضا طلیسچی یکی از خوانندگان پرطرفدار موسیقی پاپ و با ترانه معروف «بارون اومد و یادم داد...» پس از مدت‌ها دوری از صحنه، در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران، دیداری دوباره با مخاطبانش تازه کرد و عواید این اجرا به زلزله‌زدگان خوی تقدیم شد.«زندگی جونم»، «تو فکر می‌کنی کی‌ای»، «نفس کی بودی تو»، «ای دل خودم» و «دیوونه دوست‌داشتنی»، «قاف»، «لیلا» و... از قطعاتی بودند که دراین کنسرت اجرا شد. طلیسچی دراین برنامه که بسیار مورد استقبال قرار گرفت رو به مخاطبانش گفت: «تمامی فعالان حوزه موسیقی که به هر ترتیب از این چرخه نان سر سفره‌های‌شان می‌برند در دو سال فراگیری بیماری کرونا و هفت ماه گذشته، خیلی مظلوم واقع شدند و خواهش می‌کنم نگاه‌تان به دوستانی که از این چرخه ارتزاق می‌کنند مثبت باشد که بتوانند تا جوان هستند از این راه زندگی‌شان را بگذرانند البته منظور از این صحبت‌ها به‌هیچ‌وجه شخص علیرضا طلیسچی نیست.او در ادامه با اشاره به وقوع زلزله در شهر خوی بیان کرد: بنده شخصاً تمام دستمزد خودم برای این اجرا را به زلزله‌زدگان خوی تقدیم می‌کنم که البته این کار وظیفه من است.این خواننده در ادامه و پیش از اینکه به سراغ اجرای قطعه «بارون اومد و یادم داد» برود؛ بیان کرد: اگر حرف‌هایم برای‌تان مهم است و به احترام تمام دوستانی که در موسیقی فعالیت می‌کنند خواهش می‌کنم فضای کنسرت را به همین شکل مثبت و پرانرژی نگه‌ دارید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی