صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

گزارش و خبر

ابقای تاج به عنوان رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا

تاج: ترجیح ما سرمربی ایرانی شاخص است

جلسه هفتگی اعضای کارگروه ورزش حزب مؤتلفه اسلامی با حضور مهدی تاج رئیس و مهدی محمد‌نبی نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال و مشاور ورزشی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد. رئیس فدراسیون فوتبال در این نشست گفت: «ما در فدراسیون فوتبال با جدیت پیگیر مسائل مربوط به انتخاب سرمربی تیم ملی هستیم و جلسه مهمی با اعضای هیأت رئیسه داشتیم که در آنجا تصمیم گرفته شد طی هفته جاری فرد مورد نظر را معرفی کنیم. ترجیح ما این است که یک چهره شاخص داخلی را برای هدایت تیم ملی انتخاب کنیم به شرطی که این مربی بتواند با نظم و انضباط کامل امور محوله را به انجام برساند. فردی که واجد شرایط، توانمند و دارای کارنامه قابل قبول باشد. با این وجود موضوع مربی خارجی هم هنوز مطرح است. در اینجا جا دارد از مربیان داخلی خوبی که طی این روزها نام آنها مطرح شد و دلخوری‌هایی به‌وجود آمد عذرخواهی کنم، هدف ما این نبود که موجبات دلخوری کسی فراهم شود.» موضوع بعدی در خصوص رئیس فدراسیون فوتبال، ابقای تاج در سمت رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا است. کنفدراسیون فوتبال آسیا انتصاب رؤسا و معاونان دائمی این کنفدراسیون را در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که طبق آن مهدی تاج در سمت خود به‌عنوان رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا ابقا شد. تاج که ریاست فدراسیون فوتبال کشورمان را نیز بر عهده دارد، ماه گذشته در کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا در سمت نایب رئیسی AFC و ریاست منطقه مرکزی آسیا ابقا شده بود. احمدرضا براتی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم در این کنگره به عضویت کمیته صلاحیت AFC درآمده بود.

 

آتش‌سوزی خانه عابدزاده در اسپانیا

سایت «diariodeleon» گزارش داد که خانه امیر عابدزاده در منطقه سن میگل ده آرگانسا دچار آتش‌سوزی شده که دروازه‌بان تیم ملی کشورمان در این سانحه آسیبی ندیده است. این سایت درخصوص این اتفاق نوشت: «آتش‌سوزی سبب ویرانی سقف خانه‌ای شد که دروازه‌بان پونفرادینا در آن زندگی می‌کرد. ساعت 11 چهارشنبه شب، یک ساکن منطقه سن میگل ده آرگانسا با دپارتمان آتش‌نشانی پونفرادینا درباره آتش‌سوزی تماس گرفت؛ آتشی که از یک دودکش آغاز شد و به نظر می‌رسید به سراسر سقف گسترش یافته است.» در ادامه این گزارش آمده است: «دو ماشین آتش‌نشانی و چهار آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند. آنها متوجه آتشی شدند که در طبقه پایین خانه کاملاً گسترش یافته و آن را تقریباً از بین برده بود. عملیات خاموش کردن آتش از ساعت 2:55 تا ساعت 3:10 روز پنجشنبه انجام شد و شخصی در این حادثه آسیب ندید. خانه نیز تا حدودی تحت تأثیر دود و بقایای زغال آتش بود.»

 

هشدار مرفاوی برای بازی با استرالیا

تیم ملی فوتبال جوانان ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت دارد، پس از پیروزی 1-0 در اولین دیدارش مقابل قطر، از ساعت ۱۳:۳۰ امروز به وقت تهران، به مصاف استرالیا می‌رود. بر همین اساس، شاگردان صمد مرفاوی از ساعت ۱۷ پنجشنبه به وقت محلی ازبکستان، تمرین یک ساعته ریکاوری خود را پس از پیروزی بر قطر برگزار کردند. در ابتدای این تمرین، مرفاوی ضمن خسته نباشید مجدد به بازیکنان از آنها خواست برد مقابل قطر را فراموش کنند و به شخصیت حرفه‌ای خود بازگشته و بازی پیش رو را مهم‌تر از هر چیزی بدانند. مرفاوی با پرداختن به اهمیت دیدار با استرالیا گفت: هر بازی شبیه به فینال است. بازی پیش رو مهم‌ترین بازی باید باشد. تیم خوبی را بردیم اما با یک تیم خیلی خوب دیگر روبه‌رو هستیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی