صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

تشکیل پرونده قضایی برای عاملان ضرب و شتم یک زن مقابل مدرسه


دفتر سخنگوی فراجا از دستگیری عاملان ضرب‌وشتم یک زن در مقابل مدرسه و تحویل بازداشت‌شدگان به دادسرا خبر داد و از همراهی قوه‌قضائیه در رسیدگی به این موضوع قدردانی کرد.
چهارشنبه گذشته در پی اعلام مسمومیت شماری از دانش‌آموزان در چند مدرسه تهران، برخی از والدین آنها در اطراف مدارس حضور پیدا کردند. در این میان تصویری از رفتار نامناسب مردی با یکی از زنان حاضر در اطراف یکی از مدارس در شبکه‌های اجتماعی منتشر و ادعا شد این زن، مادر یکی از دانش‌آموزان است، هرچند برخی از رسانه‌ها اظهار داشتند این زن فرزندی در آن مدرسه نداشته است اما در پی انتشار این ویدیو، دفتر سخنگوی فراجا از پیگیری جدی این موضوع خبر داد.
پلیس اعلام کرده بود:«کارکنان پلیس هیچ نقشی در آن حادثه نداشته‌اند و فرمانده انتظامی تهران بزرگ بلافاصله تیمی از افسران حرفه‌ای پلیس را مأمور پیگیری چند و چون آن حادثه کرده است.»
احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در نامه‌ای به فرمانده فراجا بر پیگیری این موضوع تأکید کرد و خطاب به سردار رادان گفت: «به دنبال انتشار تصاویر برخورد نامناسب فردی با یکی از بانوان، ضمن تشکر از انتشار مسئولانه اطلاعیه فراجا، مقتضی است در پرتو اهتمام جدی دولت به صیانت از حقوق عموم شهروندان بخصوص بانوان در جامعه اسلامی و جلوگیری از تعدی به حریم ایشان، با قید فوریت نسبت به بررسی موضوع و شناسایی و معرفی فرد یا افراد خاطی به مراجع ذیصلاح اقدام کنید.»
سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز اعلام کرد دستور بررسی تصاویر مربوط به «رفتار خلاف شأن با یکی از شهروندان مقابل مدرسه‌ای در تهران» صادر شده است و همه نیروهای مسلح موظف به رعایت قوانین و حدود شرعی و اخلاقی در برخورد با شهروندان و متهمان یا حتی مجرمان هستند و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.
در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت، سرانجام روز پنجشنبه دفتر سخنگوی فرماندهی انتظامی از دستگیری عاملان برخورد با زن میانسال خبر داد و اعلام کرد: ضاربان یک خانم در مقابل مدرسه تحویل دادستانی تهران شدند.
 دفتر سخنگوی فرماندهی انتظامی اعلام کرد: بعد از اقدامات انجام شده بنا بر دستورات مقام قضایی، پلیس در کمترین زمان ممکن افرادی که در مقابل مدرسه ۱۳ آبان یک خانم را مورد ضرب‌وشتم قرار داده بودند، شناسایی و دستگیر کرد و افراد خاطی تحویل دادستانی تهران شدند. این پرونده در حال رسیدگی در دستگاه قضایی است.
 در پی بروز مسمومیت دانش‌آموزان در برخی مدارس تهران، علی صالحی، دادستان تهران نیز از اختصاص یک شعبه ویژه برای پیگیری خارج از نوبت پرونده قضایی تشکیل شده، خبر داد.
 
بازداشت راننده تانکر
حامل سوخت
در حالی که معمای مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان و دانشجویان در برخی شهر‌های کشور همچنان از سوی مسئولان امنیتی، سیاسی و انتظامی کشور در حال رمزگشایی است، معاون فرماندار پردیس از بازداشت راننده یک تانکر حامل سوخت نفتا خبر داد که در مجاورت مدرسه خیام پردیس پارک کرده بود.
رضا کریمی صالح، معاون فرماندار پردیس با اشاره به مسمومیت دانش‌آموزان در مدرسه خیام پردیس اظهار داشت: در زمان وقوع حادثه مسمومیت برای دانش‌آموزان و در پی شناسایی عامل انتشار گاز، عوامل حاضر در محیط به یک دستگاه تانکر در مجاورت مدرسه مشکوک شدند.
در بررسی‌های صورت گرفته در همان لحظات ابتدایی مشخص شد بوی نامطبوع انتشار یافته در مدرسه به بوی سوخت داخل تانکر شباهت زیادی دارد لذا بلافاصله خودروی تانکر توقیف و راننده بازداشت شد.
وی در ادامه گفت: موضوع علت مسمومیت دانش‌آموزان پردیس هنوز به‌صورت کامل مشخص نشده اما شواهد نشان می‌دهد پارک شدن تانکر حامل سوخت نفتا در مجاورت مدرسه عامل مسمومیت دانش‌آموزان در مدرسه خیام پردیس باشد بنابراین خودروی توقیفی به پارکینگ منتقل شد و در شب همان حادثه طی تماسی مطلع شدیم نگهبانان پارکینگ نیز دچار مسمومیت و به بیمارستان منتقل شده و فرضیه مسمومیت دانش‌آموران به‌واسطه سوخت داخل تانکر تشدید شد.
رضا کریمی صالح، افزود: با توجه به تحقیقات صورت گرفته تانکر حامل سوخت نفتا که در پردیس شناسایی شد در روزهای گذشته در استان‌های قم و بروجرد نیز تردد داشته لذا گمانه‌زنی‌هایی در خصوص علت مسمومیت دانش‌آموزان در سایر شهرها صورت گرفته که از سوی نیروهای امنیتی در حال بررسی است.
راننده تانکر در حال حاضر بازداشت شده و از سوخت داخل تانکر نمونه برداری و دانش‌آموزان  نیز مورد آزمایش قرار گرفتند اما نتایج نهایی هنوز مشخص نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی