صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل و دو - ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۰

سهامداران، برندگان اصلی هفته دوم اسفندماه

بورس با 10 درصد بالاترین بازدهی هفتگی 2 سال گذشته خود را به ثبت رساند

بورس  در پایان هفته دوم اسفندماه در حالی بازدهی 9.9 درصدی را برای سهامداران به ارمغان آورد که بازارهای طلا و ارز روند نزولی به خود گرفتند و خریداران ارز و سکه، هفته را بازیان به پایان رساندند.  
رشد نزدیک به 10 درصدی شاخص کل بورس و بازگشت به بالای محدوده یک میلیون و 800 هزار واحدی موضوعی بود که طی دو سال گذشته بی‌سابقه بود و از این رو بورس نه تنها در بین سایر بازارها مقام اول را به دست آورد بلکه توانست بالاترین رکورد بازدهی خود طی 2 سال گذشته را نیز به ثبت رساند.  
از این رو می‌توان هفته دوم اسفندماه را به نام بازار سهام نوشت و فعالین این بازار را برندگان اصلی بازارهای مالی ایران دانست.
بازار سهام در صدر بازدهی بازارها
شاخص کل بورس که هفته را در ارتفاع یک میلیون و 695 هزار واحد آغاز کرده بود طی 5 روز معاملاتی توانست بیش از 165 هزار واحد قد بکشد و با ثبت بازدهی 9.9 درصدی ، در ارتفاع یک میلیون و 821 هزار واحد بایستد.  
همچنین در این هفته سکه بهار آزادی که کار خود را در محدوده 30 میلیون تومان آغاز کرده بود در تمامی روزهای هفته روند کاهشی داشت تا محدوده 26 میلیون و 480 هزار تومان پایین آمد تا بازدهی منفی 11 درصدی برای این کالا به ثبت برسد. دلار بازار آزاد نیز در این هفته با ریزش بسیار شدیدی رو‌به‌رو شد و بنا به نرخ های اعلامی از طرف صرافی‌ها به حدود 51 هزار تومان بازگشت و بازدهی منفی 15 درصدی برای این ارز به ثبت رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی