اخبــــــار

فرمانده فراجا:
پلیس مقتدربرای مردم قابل احترام است

فرمانده فراجا 3 بعد تجهیزات، نیروی انسانی و ساختار را لازمه حرکت به سمت پلیس هوشمند دانست. احمدرضا رادان فرمانده فراجا روز چهارشنبه ۱۰ اسفند در حاشیه مراسمی که در مرکز آموزشی شهید چمران کرج برگزارشد، با بیان این مطلب گفت: نیروهای پلیس باید با فناوری روز آشنا باشند و آموزش‌های لازم را ببینند تا در فرایند مأموریت‎ها مسلط‌تر عمل کنند. در مراسم امروز دانش‌آموختگی فراگیران درجه‌داری آموزشگاه‌های علمی، تخصصی فراجا، چهار هزار نفر در ۱۷ رسته گوناگون فعالیت خود را آغاز کردند. با افتتاح قرارگاه هوشمند و فناور امیدواریم روزهای بهتری برای پلیس تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.
وی در ادامه افزود: مبارزه با سارقان و مالخرها شروع شده و این اقدامات در ایام نوروز و در ادامه مأموریت‌های پلیس با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود. تمام امکانات برای این مهم بسیج شده و نوروز امسال بهتر از گذشته در خدمت مردم هستیم. از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود تا سفرهای مردم به‌خوبی انجام شود و با پنج درصد متخلف، به‌خاطر آرامش ۹۵ درصدی جامعه برخورد می‌کنیم.
وی با تأکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ و بالا بردن شأن پلیس گفت: بدیهی است با اجرای درست و بهنگام مأموریت‌ها و تلاش برای حفظ امنیت مردم این شأن حفظ می‌شود. پلیس برای آرامش مردم در صحنه است تا با تمام کسانی که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند، مقابله کند. وی یادآور شد: کمین‌هایی برای سست شدن اراده پلیس است که در این بزنگاه‌ها باید راه اقتدا به شهدا را انتخاب کنیم چون رسالت نیروهای پلیس این است که جان برکف باشند. وی تأکید کرد: وظیفه پلیس مشخص است و باید بداند در کجا بخندد و در کجا مقتدر باشد چرا که این پلیس برای مردم قابل احترام است. گفتنی است، در مراسم دانش‌آموختگی فراگیران درجه‌داری آموزشگاه‌های علمی و تخصصی فراجا در مرکز شهید چمران کرج فراگیران برنامه‌های مهارت‌های کاربردی خود را در زمینه‌های مختلف به نمایش گذاشتند.

 

مشتری عصبانی در بانک را قفل کرد

مرد میانسال وقتی با جواب منفی رئیس بانک در قبال درخواست وام رو به رو شد در اقدامی عجیب در بانک را قفل و کارمندان را حبس کرد.  سرهنگ رضا شمسایی  فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه درباره این حادثه گفت: روز سه شنبه مردی ۵۷ساله به بانکی در آستانه اشرفیه رفت. وی که پس از چند بار مراجعه به این بانک و طی کردن مراحل اداری با جواب منفی برای دریافت وام مواجه شده بود ، درِ بانک را با قفلی که با خود آورده بود، قفل  کرده و کارمندان بانک را محبوس کرد.  این مرد ۵۷ساله در تشریح این رفتار خود گفت: بانکی که نمی‌تواند وام بدهد، بهتر است بسته باشد.  بلافاصله پس از تماس مسئولان بانک، مأموران انتظامی و آتش نشانی در محل حاضر شدند و پس از ۱۵ دقیقه قفل را شکستند. فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه افزود: این مرد ۵۷ساله با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

 

مرگ مشکوک مرد برزیلی در هتل

همزمان با مرگ مشکوک مرد برزیلی در یکی از هتل های پایتخت بازپرس جنایی دستور تحقیقات در این پرونده را صادر کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 10 شب 9 اسفند، مأموران کلانتری 148 انقلاب در تماس با بازپرس وحید ناصری از مرگ مشکوک مردی خارجی در یکی از هتل‌ها خبر دادند. با اعلام این خبر به دستور بازپرس کشیک قتل پایتخت آغاز شد و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد مرد برزیلی به همراه همسرش و یک گروه 28 نفره از برزیل به ایران آمده و در هتلی اقامت داشتند اما مرد 77 ساله بعد از صرف شام به اتاقش رفت تا استراحت کند. ساعاتی بعد همسرش متوجه شد که او فوت کرده است.
با این حال به دستور بازپرس جنایی، جسد مرد برزیلی برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل و همچنین دستور تحقیقات از همسر متوفی و بازبینی دوربین‌های مداربسته هتل صادر شد.

جستجو
آرشیو تاریخی