صفحات
شماره هشت هزار و صد و چهل - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و چهل - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۹

گزارش و خبر

لیگ برتر والیبال به نیمه نهایی رسید نبرد بزرگ

مهری رنجبر/ نبرد بزرگ مدعیان باسابقه و نوظهور والیبال در آزادی  برای صعود به فینال لیگ برتر. شهداب یزد، قهرمان و پیکان نایب قهرمان فصل قبل، پاس گرگان با سربازان شگفتی‌سازش و لبنیات هراز آمل دو مدعی نوظهور. چهار تیم به شرط 2 پیروزی از 3 بازی فینالیست می‌شوند. طبق برنامه ساعت 15 امروز اولین بازی نیمه نهایی در سالن فدراسیون شروع می‌شود. آن هم با تقابل شهداب یزد و پاس گرگان.
شهداب یزد که شیرینی قهرمانی فصل قبل زیر دندانش مانده، با صدرنشینی دور مقدماتی به پلی‌آف رسیده بود، این مرحله ایفاسرام اردکان را دوبار با نتیجه  3 - یک شکست داد و اولین تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی شد. پاس گرگان که دومین حضور در پلی‌آف را تجربه کرده بود، با درخشش امین اسماعیل نژاد و دو برد 3 - 2 مقابل هورسان رامسر، صعود به نیمه نهایی شگفتی‌سازی‌اش را تکمیل کرد. پیروزی که آن را مقابل  شهداب یزد مدعی قهرمانی قرار داد. در بازی امروز تقابل دو سوپر استار والیبال ایران یعنی امیر غفور و امین اسماعیل نژاد، جذابیت بازی را چند برابر می‌کند.تیم لبنیات هراز آمل با سرمربیگری بهروز عطایی مثل شهداب با دو پیروزی 3 -صفر مقابل فولاد سیرجان دومین تیمی بودند که پا به مرحله نیمه نهایی گذاشتند.
اما پیکان تهران پرافتخارترین تیم لیگ برتر والیبال، در پلی‌آف تقابل سختی با نیان الکترونیک با انگیزه داشت. با نتیجه یک پیروزی برای هر دو تیم، کار را به بازی سوم کشاند تا خوشبخت تیمی باشد که سومین پیروزی را رقم می‌زد. شاگردان پیمان اکبری که می‌خواستند در کورس قهرمانی بمانند، چاره‌ای جز برد نداشتند و در نهایت سومین بازی را 3 -صفر تمام کرد تا رنگ مرحله نیمه نهایی لیگ برتر را ببیند. پیکان با این برد امروز به مصاف لبنیات هرازآمل می‌رود. باید دید امروز تجربه بازیکنان پیمان اکبری بر جوانی تیم بهروز عطایی می‌چربد یا نه؟

 

سرخابی‌ها در میان 10 غول فوتبال آسیا

سایت «فوتبال دیتابیس» جدیدترین رده‌بندی باشگاهی فوتبال دنیا را در ماه فوریه انجام داد و طبق رده‌بندی جدید این رسانه باشگاه پرسپولیس با کسب 1595 امتیاز بهترین تیم لیگ ایران شناخته شد و سرخپوشان در رده پنجم آسیا ایستادند. استقلال قهرمان فصل گذشته لیگ هم با کسب 1561 امتیاز در رده دوم بهترین تیم‌های ایران قرار گرفت و در رده دهم آسیا ایستاد. سپاهان اصفهان، گل گوهر سیرجان، فولاد خوزستان و تراکتور به ترتیب در ردهای 13، 32، 34 و 45 آسیا قرار گرفتند. سپاهان جهش خوبی با مورایس داشته و به جمع 10 تیم برتر آسیا نزدیک شده است.

 

نکونام نزدیک نیمکت تیم ملی

بعد از اعلام 7 گزینه داخلی هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان و انصراف 5 نفر از حضور بر روی نیمکت تیم ملی حالا خبر می‌رسد که جواد نکونام به نیمکت تیم ملی نزدیک شده است. شنیده می‌شود نکونام که به‌تازگی از هدایت فولاد استعفا کرده، برای قبول هدایت تیم ملی به فدراسیون فوتبال برنامه داده است.
گفتنی است در این بین باشگاه فولاد اعلام کرد که از نکونام شکایت کرده است. دیروز جلسه شورای ورزش خوزستان در استانداری خوزستان برگزار شد که نماینده باشگاه فولاد در اظهارات خود پیرامون آخرین وضعیت تیم در لیگ برتر، عنوان کرد: «نکونام چند روز پیش از هدایت تیم استعفا داد، البته در یکی از بندهای قرارداد او آمده بود که می‌تواند برود و او هم در قطر خداحافظی کرد و برای بازی با الهلال در لیگ قهرمانان آسیا روی نیمکت فولاد ننشست که همین نیز برای ما مشکل شد.البته از جواد نکونام شکایت کرده‌ایم و از طریق کمیته انضباطی و کمیته اخلاق پیگیر هستیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی