صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و نه - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۸

فرمانده انتظامی تهران بزرگ:

از جمع‌آوری معتادان خسته نمی‌شویم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر جدیت پلیس در امر مبارزه با مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر به دستگاه‌های مسئول که در این زمینه ترک فعل کرده‌اند، اولتیماتوم داد.
سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح دیروز در جلسه قرارگاه مبارزه با مواد مخدر در محله شوش و هرندی با بیان اینکه این منطقه به دلیل پیشینه تاریخی خود نباید درگیر معتادان باشد، گفت: وظیفه پلیس جمع‌آوری معتادان و تحویل به مراکز غربالگری است و سایر مسئولیت‌ها و مسئولان هم مشخص هستند. اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مشخص هستند و پلیس وظیفه مقابله و جمع‌آوری معتادان را برعهده دارد. یکی از وظایفی که قانون بر عهده ما گذاشته است و فرمانده انتظامی کل کشور نیز بر آن تأکید دارد، جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر است. در این زمینه نه یک طرح مقطعی که پلیس یک اقدام عملیاتی را برای جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با موادفروشان آغاز کرده است و این مأموریت را تا زمان پاکسازی کامل مناطق از وجود معتادان متجاهر ادامه خواهیم داد.
وی با بیان اینکه معتادان متجاهر پس از جمع‌آوری از سوی پلیس باید به مراکز غربالگری و از آنجا به مراکز بازپروری برده شوند، گفت: در این میان موضوع شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مطرح است که اعضای آن مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند و ما امیدواریم که تمام اعضا به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.   از امروز معتادان رها نمی‌شوند و آنهایی که منع پذیرش دارند در جای مخصوص نگهداری می‌شوند. پلیس آماده جمع‌آوری معتادان است اما محدودیت‌هایی برای پذیرش وجود دارد.محمدیان با بیان اینکه از روز دوشنبه گذشته تا امروز به صورت ۲۴ ساعته حضور داشتیم، گفت: اگرچه پایگاهی به ما اختصاص داده نشد اما پلیس پای کار بود و گشت‌زنی‌های خود را انجام داد. پلیس ظرف ۷۲ ساعت می‌تواند تمامی معتادان را جمع‌آوری کند، اما در پذیرش آنها توسط مراکز مربوطه مشکل داریم.  ما از جمع‌آوری معتادان خسته نمی‌شویم، آنقدر جمع‌آوری می‌کنیم و به مراکز تحویل می‌دهیم تا صدایمان به جایی برسد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها باید پای کار باشند، گفت: اینکه پلیس معتادان را جمع‌آوری کند اما متوجه شویم بخشی از آنها به دلیل مشکلاتی مانند زخم باز در مراکز بازپروری پذیرش نشده‌اند، صحیح نیست.
باید دیگر اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و تمام دستگاه‌هایی که در این زمینه مسئولیت قانونی دارند، وادار به انجام وظیفه قانونی خود شوند و اگر پلیس معتاد متجاهری را جمع‌آوری کرده و آن مرکز از وظیفه قانونی خود برای پذیرش و غربالگری این افراد سر باز زند، ما این معتادان را برده و به همان مرکز تحویل می‌دهیم.

جستجو
آرشیو تاریخی