صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و هفت - ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۰

اخبــــــار

فوت دادستان تویسرکان
و همسر و فرزندش در سانحه رانندگی

دادستان تویسرکان و همسر و فرزندش در سانحه رانندگی جان باختند. به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب همدان، حسن خانجانی‌موقر دادستان همدان در این باره گفت:  مرحوم «علی بهادری» به همراه خانواده‌اش  صبح شنبه در حال عزیمت به محل کار خود دچار سانحه تصادف شدند. در این تصادف که بین یک دستگاه خودرو ال نود و پژو ۲۰۶ رخ داد، سرنشینان ال نود که دادستان تویسرکان به همراه همسر و دختر چهارساله‌اش بودند در دم فوت کردند.  دادستان همدان با بیان اینکه علت سانحه در دست بررسی است، این حادثه ناگوار را به خانواده داغدار آن مرحومان و دستگاه قضایی تسلیت گفت و برای آنان از درگاه خداوند متعال مغفرت و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستار شد.
غلامحسین محسنی اژه‌ای ، رئیس قوه قضائیه نیز در پیامی درگذشت دادستان شهرستان تویسرکان استان همدان در سانحه رانندگی را تسلیت گفت.

 

ادامه سریال مسمومیت دانش آموزان در بروجرد

مسمومیت جمعی از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه احمدیه بروجرد این دبیرستان را تعطیل کرد. مسلم مرادی، معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد در این باره به ایسنا گفت: طی بازدیدی که از دبیرستان احمدیه داشتم شاهد اعزام تعدادی از دانش‌آموزان به بیمارستان به دلیل مسمومیت بودم. این دانش‌آموزان مسموم شده با علائم حالت تهوع، ضعف و سرگیجه مواجه شدند که سریعاً به بیمارستان آیت الله بروجردی(ره) اعزام شدند.
مرادی اضافه کرد: حال عمومی این دانش‌آموزان خوشبختانه خوب گزارش شده است. در حال حاضر دبیرستان تعطیل شده و فقط مدیران و مسئولان آموزش و پرورش در محل حضور دارند.فرماندار بروجرد با بیان اینکه در حال بررسی موضوع به صورت دقیق هستیم، گفت: اطلاع رسانی از این حادثه از طریق روابط عمومی فرمانداری ویژه و شورای اطلاع رسانی انجام خواهد شد. طی یک هفته گذشته حدود یکصد دانش آموز دختر این دبیرستان مسموم شدند و هنوز علت مشخصی برای این حادثه اعلام نشده است.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا خبر داد
7 میلیون نقل و انتقال و ثبت پلاک خودرو در یک سال

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از ثبت بیش از هفت میلیون نقل و انتقال وسیله نقلیه و ثبت پلاک برای خودروهای نوشماره از ابتدای سال تاکنون خبر داد.  سردار سید کمال هادیان‌فر صبح دیروز در بازدید از مرکز تعویض پلاک چیتگر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم براساس تجربه‌ای که در اسفندماه سال‌های گذشته داشته‌ایم، شاهد بیشترین نقل و انتقال وسایل نقلیه هستیم. بنابراین به اینجا آمده‌ایم تا اگر مورد یا مانعی وجود دارد، نسبت به رفع آن اقدام شود. وی درادامه گفت: صفر تا ۱۰۰ یک فرایند نقل و انتقال خودرو ۵۰ دقیقه طول می کشد؛ البته این ۵۰ دقیقه برای افرادی است که تمامی مدارکشان کامل باشد و مشکلی نداشته باشند.
در بازدیدی که  از یک مرکز تعویض پلاک داشتیم متوجه شدیم مشکلاتی که افراد دارند بیشتر مربوط به معاینه فنی، عوارض شهرداری، احراز محل سکونت و ... است که البته این مشکل‌ها به پلیس راهور برنمی‌گردد.    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی به مردم توصیه کرد: با مدارک کامل و ثبت نوبت اینترنتی به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند تا هم کارشان با سرعت مناسب انجام شود و هم حق دیگران را ضایع نکنند.  هادیان‌فر با بیان اینکه 43 مرکز تعویض پلاک با 700 غرفه آماده ارائه خدمات نقل و انتقال به مردم هستند، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 7 میلیون نقل و انتقال وسیله و همچنین ثبت پلاک برای خودروهای نوشماره انجام شده است.  

 

کلاهبرداری میوه فروش دوره گرد

میوه فروش دوره گرد که با روش اسکیمر بیش از پنج میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در این باره گفت: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه کرده و مدعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است. پس از این شکایت‌ها کارشناسان پلیس فتا پایتخت تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از خرید میوه از یک میوه فروش سیار در تهران حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.
وی افزود: افسران پلیس فتا تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرم تحت پوشش یک میوه فروش دوره گرد در تهران مشغول کار شده و پس از کپی‌برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده است که با بررسی‌های تکمیلی موفق شدند این فرد را شناسایی و در حین ارتکاب جرم دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل کنند.متهم پس از انتقال به پلیس فتا و مواجهه با شاکی‌های پرونده و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی از  حدود 25 نفر اعتراف کرد .

جستجو
آرشیو تاریخی