صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۴

مقاومت کرانه باختری و غزه به جنایت رژیم صهیونیستی در نابلس واکنش نشان دادند

اعتصاب و موشک، پاسخ اولیه به جنایت نابلس

حسین فاطمی
خبرنگار


 تمام مناطق کرانه باختری روز پنجشنبه در محکومیت جنایت روز چهارشنبه نیروهای اشغالگر صهیونیست در شهر نابلس که منجر به شهادت 12 شهروند فلسطینی و مجروح شدن ۱۰۲ نفر دیگر شد، دست به اعتصاب فراگیر زدند.
بنا بر گزارش رسانه‌های صهیونیستی، این اعتصاب به خاطر فراگیر بودن آن، تمام ابعاد زندگی در کرانه باختری را مختل کرد. در این اعتصاب مدارس، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و اماکن تجاری تعطیل شد و در عین حال برای افزایش سطح تقابل با اشغالگران و برگزاری تظاهرات خشم، فراخوان گسترده‌ای داده شد. بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این نیروها در بیانیه‌هایی اعلام کردند، این اعتصاب در حمایت از هموطنان فلسطینی در نابلس برگزار می‌شود و ملت وفادار فلسطین از خود در برابر جنایتگری اشغالگران محافظت کرده و این جنایات هرگز آنان را به واهمه نمی‌اندازد.
 
پاسخ موشکی مقاومت غزه
گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه نیز به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نابلس واکنش نشان داده و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را هدف شلیک چندین موشک قرار دادند. به گزارش المیادین، حملات موشکی گروه‌های مقاومت فلسطینی بامداد پنجشنبه از مناطق مختلف نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین جنوب سرزمین‌های اشغالی انجام شد. منابع خبری همچنین از شنیده شدن صدای انفجارهای پیاپی در نوار غزه خبر دادند که گمان می‌رود ناشی از تلاش سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی برای مقابله با موشک‌های مقاومت باشد.در پی این حملات سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: چندین موشک شلیک شده از غزه به سمت شهرهای اسرائیلی در مجاورت نوار غزه را رهگیری کردیم. حملات مقاومت در حالی انجام شد که روز چهارشنبه به دنبال جنایت صهیونیست‌ها در نابلس به این رژیم هشدار داده و تأکید کرده بود، این اقدام را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.
 
حمله ارتش اسرائیل به غزه
در پی حملات مقاومت غزه به شهرک‌های اطراف، ارتش رژیم صهیونیستی از انجام حملاتی به نوار غزه بعد از شلیک چند راکت از این منطقه به سمت شهرک‌های اراضی اشغالی خبر داد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش رژیم صهیونیستی صبح پنجشنبه اعلام کرد که بعد از رهگیری 6 فروند موشک شلیک‌شده از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین، حملات هوایی را علیه نوار غزه صورت داده است. آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان داشت، 6 فروند موشک را رهگیری کردند. وی مدعی شد، سامانه گنبد آهنین 5 موشک از مجموع 6 موشک شلیک‌شده از نوار غزه را رهگیری کرد و موشک دیگر در منطقه‌ای باز سقوط کرد. این در حالی است که المیادین گزارش داد، گروه‌های مقاومت فلسطینی شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را هدف شلیک چندین موشک قرار دادند.در آخرین ساعات روز پنجشنبه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به حوادث شهر نابلس و حمله ارتش این رژیم به غزه واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «ما سیاست واضحی را برای حمله به فلسطینی‌ها در هر جایی که باشد و با قدرت لازم در پیش گرفته‌ایم. نیروهای ارتش ما بعد از شلیک چند موشک از غزه به اسرائیل به حماس در غزه حمله کردند و در نابلس تعدادی از فلسطینی‌هایی را که قصد حمله به ما داشتند به قتل رساندند.»دور جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان از چهارشنبه و حملات این رژیم به نابلس آغاز شد. در حمله نظامیان صهیونیست به نابلس 12 فلسطینی به شهادت رسیدند و 102 نفر زخمی شدند.
بنا بر آماری که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است، ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۳ از زمان آغاز انتفاضه دوم فلسطین در سال ۲۰۰۰ خونین‌ترین ماه‌ها بوده است و در این مدت ۶۱ فلسطینی شهید شده‌اند.
اذعان لیبرمن به ورود رژیم صهیونیستی به هرج و مرج کامل
وزیر دارایی سابق رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از بنیامین نتانیاهو، گفت که او اسرائیل را وارد هرج و مرج کامل کرده است. به گزارش اسپوتنیک، آویگدور لیبرمن، وزیر دارایی سابق رژیم صهیونیستی عنوان داشت که بنیامین نتانیاهو با رهبری‌اش بر دولت راستگرای تندرو تلاش می‌کند تا اسرائیل را به عنوان «یک سرزمین یهودی، دموکرات، لیبرال و صهیونیستی» نابود کند و فقط دو ماه بعد از روی کار آمدن آن دولت، ترس را در دل شهروندان برمی‌انگیزد.
لیبرمن گفت که نتانیاهو گاهی تسلیم باج‌خواهی ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و گاهی بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی می‌شود؛ دلیل آن نیز این است که دولت کنونی اسرائیل چند رئیس و نه فقط یک رئیس دارد. وی اظهار داشت: «اصلاحات قضایی جدید بر جرایم نتانیاهو که در آنها متهم است، سرپوش می‌گذارد که عبارت از چهار پرونده به اتهام فساد و خیانت در امانت است.» لیبرمن عنوان داشت: «اصلاحات قضایی ضرر بسیاری به اقتصاد اسرائیل وارد می‌کند، این اصلاحات به منزله سقوط به سمت پرتگاه است.» وی در این راستا به کاهش ارزش واحد پولی رژیم صهیونیستی «شِکل» و نیز کاهش ارزش سهام در بورس اشاره کرد.

 

خبر پلاس

راهپیمایی یمنی‌ها در حمایت از مقاومت فلسطین
خیل عظیمی از مردم یمن با راهپیمایی گسترده در صعده ضمن ابراز همبستگی با ملت فلسطین به متجاوزان درباره ادامه اقدامات علیه ملت یمن هشدار دادند. به گزارش تسنیم، در این راهپیمایی که صبح دیروز با عنوان «وفاداری به شهید الصماد و در همبستگی با ملت فلسطین و هشدار به دشمن» برگزار شد، پرچم‌های یمن و فلسطین و نیز تصاویر عبدالملک بدر‌الدین الحوثی، شهید سید حسین بدرالدین الحوثی و شهید صالح الصماد دیده می‌شد.
در این مراسم استاندار صعده خطاب به ملت فلسطین و مقاومت آن اعلام کرد: «عزم خود را راسخ کنید و صفوف خود را تحکیم بخشید. ما با شما هستیم و موشک‌های ما علیه اشغالگران به کار گرفته خواهد شد.» وی همچنین خطاب به ائتلاف سعودی گفت: «اگر فرودگاه‌ها و بنادر را باز نکنید و محاصره را برندارید واکنشی شدید خواهیم داشت.»

جستجو
آرشیو تاریخی