صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

بروز تغییرات محسوس جوی در هفته‌جاری

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در برخی استان‌ها و کاهش موقتی دما خبر داد.
صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: شنبه ۶ اسفند نیز در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم می‌شود.  یکشنبه ۷ اسفند نیز در ساعات بعدازظهر در برخی نقاط بوشهر، فارس، کرمان، جنوب یزد همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، وزش باد و رگبار خفیف رخ می‌دهد.
به گفته ضیاییان، دوشنبه ۸ اسفند هم با گذر موج تراز میانی جو از نیمه ‌جنوبی کشور علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف انتظار می‌رود. همچنین برای سه‌شنبه ۹ اسفند گستره فعالیت این موج در کرمان، ارتفاعات شمال هرمزگان و سیستان و بلوچستان است و بتدریج در اواخر وقت از جنوب شرق کشور خارج می‌شود. در ضمن طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه وزش باد همراه با کاهش موقتی دما در جنوب شرق رخ می‌دهد. چهارشنبه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف و آرام همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران نیز اظهار کرد: آسمان تهران ۶ اسفند نیمه ابری و گاهی وزش باد بتدریج کاهش باد و در شب افزایش ابر و غبار محلی با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ و برای روز یکشنبه ۷ اسفند هم نیمه‌ابری و غبار صبحگاهی به تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی