صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و شش - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۸

حوادث جهان

طوفان زمستانی امریکا را فلج کرد

طوفان زمستانی در ایالات متحده امریکا منجر به قطع برق هزاران خانه شد و صدها پرواز را زمین‌گیر کرد.به گزارش یورونیوز، بخش وسیعی از شمال ایالات متحده از ایالت واشنگتن تا نیوانگلند همچنان در وضعیت هشدار قرار دارند.
همچنین سازمان هواشناسی امریکا اعلام کرد که تندبادهایی به سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت، دما را در برخی مناطق تا منفی ۴۵ درجه سلسیوس کاهش خواهد داد.به گزارش مقامات ایالتی، صبح روز پنجشنبه وزش تندبادها باعث قطع برق حدود ۹۰۰ هزار خانه و کسب‌وکار در ویسکانسین، میشیگان، ایلینوی، ایندیانا و نیویورک شد. این طوفان همچنین بیش از ۱۳۰۰ پرواز را در سراسر امریکا لغو کرد یا به تأخیر انداخت.این در حالی است که در بخش‌های دیگری از امریکا مانند جکسون‌ویل و فلوریدا هوای بهاری برای روزهای آینده پیش‌بینی شده است و قرار است دمای هوای این مناطق به ۳۱ درجه سانتیگراد برسد.در عین حال برای ارتفاعات بالا حتی در منطقه لس‌آنجلس نیز شرایط کولاک پیش‌بینی شده است. احتمال دارد تا روز شنبه کوه «بالدی» در ۷۲ کیلومتری شرق لس‌آنجس با بیش از دو متر برف پوشیده شود.

 

سقوط مرگبار بالگرد در قزاقستان

بالگرد متعلق به شرکت ملی کشتیرانی نفت قزاقستان که در حال انجام پرواز خصوصی در غرب این کشور بود، سقوط کرد و چهار نفر جان باختند.
به گزارش پایگاه خبری «ریپابلیک ورد»، کمیته هوانوردی غیرنظامی قزاقستان شامگاه پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این  بالگرد مدل «Mi-8» حدود ساعت ۱۶.۰۰ به وقت محلی با پنج خدمه و یک مسافر در یک زمین خالی واقع در فاصله ۵۴ کیلومتری شهر «اورال» از توابع ایالت قزاقستان غربی به سختی فرود کرد و دچار سانحه شد که در پی آن، چهار نفر از خدمه جان باخته و یک خدمه و یک سرنشین نیز جان سالم به در برده‌اند.
گزارش‌ها حاکی است، سرنشین این بالگرد نماینده شرکت ملی کشتیرانی نفت قزاقستان کازترانس اویل بوده و به دستور این شرکت برای بررسی خط لوله در منطقه به پرواز درآمده است.

جستجو
آرشیو تاریخی