صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و چهار - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۲

احتمال سفر پادشاه عمان به ایران

 عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، به تشریح نشست دیروز کمیسیون متبوعش که با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد، پرداخت. به گزارش تسنیم، علی علیزاده عنوان کرد: آقای امیرعبداللهیان در جلسه گفت که مقامات عمانی اخیراً بارها تمایل خود را برای ایفای نقش میانجی‌گری بین ایران و امریکا برای به سرانجام رساندن مذاکرات هسته‌ای بیان کرده اند امریکا است. در همین راستا پادشاه این کشور اعلام کرده که در تلاش است با پیام‌هایی که میان مقامات ایران و امریکا تبادل می‌کند، در آینده‌ای نزدیک به ایران سفر کند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: اتفاق دیگری که در زمینه مسائل پولی و بانکی رخ داده، ورود بانک مرکزی قطر به مناقشه ایران و امریکا و ایفای نقش واسطه در این حوزه است. در همین چهارچوب مذاکرات غیرمستقیمی میان خزانه‌داری امریکا و بانک مرکزی ایران به واسطه بانک مرکزی قطر در جریان است.
وی خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگری که در این جلسه مورد تأکید آقای امیرعبداللهیان قرار گرفت این بود که مقامات چین در سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پکن، ابراز آمادگی کردند که بتوانند به عنوان میانجی برقراری رابطه میان ایران و عربستان نقش سازنده‌ای ایفا کنند و تأکید کرده‌اند که این پیشنهاد را با طرف عربستانی نیز مطرح کرده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی