صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و سه - ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

 مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی کشور از تخصیص تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی، به‌منظور افزایش تقاضا و تشویق خرید صنایع‌دستی خبر داد.
 
 الهام آزاد نماینده نائین و دبیر کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «بی برنامگی در حوزه گردشگری مشهود است» از ضرغامی وزیر گردشگری خواست تا هرچه زودتر این وزارتخانه را به ریل اصلی و انجام وظایف ذاتی و اصلی بازگرداند.
 فاروق سلیمانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: برای نخستین بار سه خانه محیط زیست در این شهرستان راه‌اندازی شد تا به عنوان یک اتاق فکر، محل آموزش، گفت وگو و کنشگری، معضلات و مشکلات محیط زیستی در آن مطرح و محلی برای حل مشکلات این حوزه باشند.

 آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد تعداد روزهای آلوده طی بهمن‌ماه سال جاری ۱۳ روز بود که از این تعداد هفت روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و شش روز در شرایط ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار گرفت.

              آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد چمشیر با هدف تست دریچه‌ها به صورت آزمایشی آبگیری شد. آبگیری و افتتاح رسمی سد چمشیر با حضور رئیس جمهور در سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد ‌در سال آینده ‌انجام خواهد شد.
 
 حسین اکبری، معاون طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: حجم سیلاب‌های اخیر که وارد تالاب بین المللی گاوخونی شده، بسیار کم بوده و تنها باعث افزایش رطوبت مصب تالاب شده است.
 
 سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت بالای توجه به مسائل محیط زیستی و لزوم فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن این موضوع مهم در جامعه، از افتتاح ۲۴ مدرسه محیط زیستی در سطح تمام نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سال جاری خبر داد.

 رضا بیانی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اخذ سند تک برگی برای بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان‌های شمیرانات، پاکدشت و فیروزکوه خبر داد.
 
 محسن جمشیدی انگاس کارشناس حوزه محیط زیست گفت: در این فصل، با توجه به مصرف زیاد مازوت در نیروگاه‌ها و مراکز پراکنده صنعتی و پیرامون شهرها پدیده «اینورژن» اتفاق می‌افتد؛ که به آن آلاینده‌های ثانویه مونوکسید کربن نیز می‌گویند. این نوع آلایندگی در واقع قاتل خاموشی در نتیجه احتراق است که سبب آسیب به قلب و عروق و بروز رفتارهای عصبی می شود و برجنین در زنان باردار اثر مخرب دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی