صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی و دو - ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

اخبار

به‌روز شدن مهارت‌های حرفه‌ای بر مبنای تکنولوژی‌های جدید
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مهارت‌های حرفه‌ای هر پنج سال باید بر مبنای تکنولوژی‌های جدید به‌روز شوند، ایجاد مجتمع‌های مهارتی در اتاق‌های تعاون را در تربیت نیروی ماهر و متخصص مؤثر خواند.
غلامحسین حسینی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا،‌ مهارت ‌آموزی و مشاغل آینده و آینده مشاغل را سه رویکرد مهم این سازمان برشمرد و افزود: توجه به آموزش‌های مهارتی یکی از شاخص‌های بارز مدیران آینده‌نگر و تحول‌گراست و در این راستا ایجاد جریان ملی مهارت‌آموزی، توسعه کیفیت آموزش‌های مهارتی به منظور رشد اقتصادی پایدار و منطبق با نیاز بازار کار و تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند را در دستور کار داریم.

 

افزایش اشتغال با راه‌اندازی مجدد بنگاه‌های راکد
اولیا علی‌بیگی، رئیس هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی‌ کار کشور با تأکید بر جنبه تولیدی بازگشت کارگاه‌های راکد به چرخه تولید، راه‌اندازی مجدد این بنگاه‌ها را سریع‌ترین مسیر اشتغالزایی برای نیروی کار جوان دانست.
به گزارش آتیه آنلاین، علی‌بیگی با اشاره به اینکه امروزه اشتغال به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های جوانان بویژه دانش‌آموختگان دانشگاهی محسوب می‌شود، افزود: برای حل مسأله اشتغال و رفع بیکاری جوانان باید اراده همگانی و فرادستگاهی وجود داشته باشد که این مهم با ساماندهی و هدایت یک وزارتخانه در رأس، امکان اجرایی شدن خواهد داشت.
وی همچنین با بیان اینکه طبیعتاً یک نهاد یا وزارتخانه مسئول و متولی ایجاد شغل نیست و این مهم باید در قالب سیاستگذاری و تعامل بین‌دستگاهی قابلیت اجرایی داشته باشد، اضافه کرد: البته ایجاد اشتغال گسترده مورد نیاز بازار کار حتماً باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی صورت گیرد.
رئیس هیأت مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی‌ کار ادامه داد: هدف‌گذاری استفاده از ظرفیت بنگاه‌های غیرفعال با بهره‌مندی از امکانات موجود در این کارگاه‌ها و راه‌اندازی مجدد آنها زمینه اشتغالزایی را فراهم خواهد کرد. علی‌بیگی تأکید کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری انجام شده در این کارگاه‌ها و زیرساخت‌های موجود، بازگشت این کارخانجات مولد به چرخه تولید و اشتغال ناشی از آن دور از دسترس نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی