صفحات
شماره هشت هزار و صد و سی - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و سی - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۲

اخبار

حکم جالبی که یک قاضی صادر کرد
خرید وسایل گرمایشی برای زلزله زدگان خوی

قاضی دادگاه انقلاب بیرجند با  صدور حکمی جالب دو محکوم موادمخدر در خراسان جنوبی را ملزم به خرید وسایل گرمایشی برای زلزله‌زدگان خوی کرد.
احمد قاسمی، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب بیرجند در تشریح این خبر گفت: در یک پرونده فردی به اتهام نگهداری و در معرض فروش قرار دادن مواد مخدر دستگیر شد و پس از طی روند قانونی و اثبات جرم، با توجه به ادله موجود در پرونده تمام مجازات وی به مدت یک سال به حال تعلیق مراقبتی درآمد که این محکوم ملزم به خرید وسایل گرمایشی برای ارسال به مناطق زلزله زده خوی به مبلغ حداقل ۱۰۰ میلیون ریال شد.
وی با اشاره به پرونده محکوم دیگر گفت: در پرونده دیگر متهم به خرید، حمل و نگهداری مواد مخدر پس از دستگیری و طی روال قانونی مجرم شناخته شد که دادگاه با توجه به ادله موجود تمام مجازات او را به مدت ۳ سال به حالت تعلیق مراقبتی درآورد. این فرد نیز باید وسایل گرمایشی به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برای ارسال به مناطق زلزله زده خوی تهیه کند.  
قاسمی یادآور شد: محکومین باید بعد از خرید وسایل گرمایشی، آنها را به هلال احمر خراسان جنوبی تحویل داده و رسید آن را به اجرای احکام کیفری بیرجند تحویل دهند.

 

کشف  50 میلیارد تومان  شمش طلا در مرز

مرزبانان هنگ مرزی سردشت  ۲۵ کیلوگرم شمش طلا به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد تومان را در مرز کشف کردند.
 سردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی فراجا در تشریح این خبر اظهارداشت: در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه چند متجاوز مرزی  قصد قاچاق طلا به داخل کشورمان دارند، مرزبانان هنگ مرزی سردشت بلافاصله به محل اعزام و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. مرزبانان پس از گذشت چند ساعت از اجرای گشت و کمین در شرایط بسیار بد جوی، موفق به کشف ۲۵ کیلوگرم شمش طلا شدند که در این رابطه ۳ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.
فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: کارشناسان ارزش شمش‌های کشف شده را بیش از ۵۰ میلیارد تومان برآورد کردند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از مرزها و مقابله با قاچاقچیان اولویت مهم مرزبانی کشور بوده و مرزبانان مجاهد و نیروهای مسلح با متخلفان و سودجویان به شدت برخورد خواهند کرد.

 

معمای قتل زن میانسال در پاتوق معتادان

دختران یک زن معتاد با شکایت  به دادسرا خواهان افشای راز مرگ مادرشان در پاتوق معتادان شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل، دو دختر جوان به دادسرای امور جنایی تهران رفته و مدعی شدند که مادرشان به قتل رسیده است. یکی از آنها در تحقیقات به بازپرس وحید ناصری گفت: چند سال قبل پدرم فوت کرد و این ماجرا باعث افسردگی مادرمان شد بعد هم کم کم به مواد مخدر روی آورد و معتاد شد.
او برای مصرف مواد به پاتوق معتادان می‌رفت. مدتی قبل به ما خبر دادند که مادرم به خاطر سوختگی در بیمارستان بستری شده است. او بعد از 12 روز به خاطر شدت سوختگی، جانش را از دست داد.
دختر جوان ادامه داد: زمانی که این حادثه رخ داد، مادرم با همسر صیغه‌ای خود به نام هوشنگ بود گرچه به ما گفتند که آنها داخل چادر و در حال کشیدن مواد بودند و گاز پیک‌نیکی داخل چادر باعث حریق و مرگ مادرم شده است. اما هوشنگ مدعی است که داخل چادر نبوده‌اند و افرادی، آنها را به آتش کشیده‌اند.
با شکایت دو دختر جوان تحقیقات آغاز شد، در بررسی‌های اولیه اطلاعاتی به دست آمد که نشان می‌داد زمانی که زن جوان و هوشنگ داخل چادر بوده‌اند، گاز پیک‌نیکی آتش گرفته است و حتی مرد جوان نیز دچار سوختگی شده بود اما سوختگی او شدید نبود.
اما هوشنگ در تحقیقات ادعای متفاوتی را مطرح کرد: در شب حادثه ما اصلاً در چادر نبودیم. ما قبلاً به آنجا می‌رفتیم اما چند شب قبل، عده‌ای به ما حمله کرده و مدعی شدند که آن محل پاتوق آنهاست و حق نداریم که در آنجا چادر بزنیم.
 آن شب آنجا را ترک کردیم و چند شب بعد که به محل قبلی برگشتیم ناگهان چند نفر با چوب و بنزین به ما حمله کردند و ما را آتش زدند و گفتند حق نداشتیم که به این پاتوق قدم بگذاریم.
باتوجه به اظهارات مرد جوان، بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران دستور تحقیقات در رابطه با مرگ زن میانسال را صادر کرد.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی