صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و نه - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۳

گام بلند فولاد مبارکه در تحقق توسعه زیست بوم نوآوری


فولاد مبارکه با ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه صنعتی اصفهان درصدد نقش آفرینی در تحقق آرمان‌های تمدن اسلامی- ایرانی است.
محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: دلیل همزمانی ایجاد مرکز نوآوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان با ایام دهه مبارک فجر این است که یکی از پایه‌های ایجاد تمدن اسلامی-ایرانی، چنین حرکت‌هایی در راستای تحقق نوآوری است.
همچنین هر بنگاه اقتصادی یا هر شخصی بخواهد نوآوری جدیدی ایجاد کند باید به همه علوم نوآوری تسلط داشته باشد و هزینه و خطرپذیری زیادی را هم متقبل شود. از این‌رو شاهد این هستیم که ورود به این عرصه در کشورمان متأسفانه بسیار اندک بوده است. تا جایی که قریب به ۴۲ درصد سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر کشور زیر یک میلیارد تومان برآورد می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد در مسیر نوآوری کار بزرگی صورت نگرفته و از دانش‌بنیان‌ها به‌درستی حمایت نشده است. به گفته طیب نیا چشم‌انداز فولاد مبارکه برای ۳۰ سال آینده، نقش تعیین‌کنندگی برای خلق آینده‌ای بهتر، رشد اقتصادی و تحقق اقتصاد بدون نفت است، از این رو برای تحقق اهداف شرکت تا افق 141۰ می‌توان برنامه‌های فولاد مبارکه برای کسب درآمد 15 میلیارد دلاری، حفظ و ارتقای جایگاه خود در عرصه بهترین بنگاه‌های فعال اقتصادی کشور و ارتقای جایگاه خود در بین برترین تولیدکنندگان فولاد دنیا اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که فولاد مبارکه در رویکرد جدید و برای دست‌یابی به اهداف ترسیم شده تا افق 1410 درنظر گرفته است، تحقق توسعه متوازن است. فولاد مبارکه معتقد است اگر در حوزه‌های مختلف توسعه پیدا نکند و نتواند از ظرفیت‌های موجود استفاده حداکثری داشته باشد، قطعاً نخواهد توانست به اهداف خود دست یابد.
وی با تأکید بر اینکه تاکنون بیش از 50 درصد منابع و سرمایه گذاری‌های فولاد مبارکه در حوزه‌های تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی بوده است، تصریح کرد: ورود فولاد مبارکه به حوزه نوآوری با ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی اصفهان نسبت به گذشته متفاوت است؛ در مجموع نگاه فولاد مبارکه به نوآوری از نگاه سنتی به نگاه باز و همه جانبه تغییر پیدا کرده و هدف‌گذاری آن سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌های پیشرو است. مدیر عامل فولاد مبارکه اظهار داشت: هدف‌ فولاد مبارکه از ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه‌ها این است که استان اصفهان را به قطب نوآوری و فناوری کشور تبدیل کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی