صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و هشت - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و هشت - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

بازگشت جریان زندگی به خوی

بعد از دو هفته تعطیلی به‌دلیل وقوع زمین‌لرزه از روز یکشنبه ۲۳ دی ماه، وضعیت بازار خوی و کسب و کارها در این شهرستان به حالت سابق بازگشت. فیلم‌هایی که در فضای مجازی منتشر شد گویای شکل‌گیری دوباره کسب و کارهاست. این در حالی است که بیش از ۱۴ روز از وقوع زلزله در خوی می‌گذرد و روز گذشته همچنین اعلام شد که 60 درصد مدارس روستایی خوی آموزش حضوری را از سر گرفته‌اند.
محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خوی، اظهار کرد: برای تحقق این موضوع نیازمند یک عزم جدی هستیم و کادر آموزشی شهرستان با حضور صددرصدی خود در محل کار باید پیشقدم در عادی‌سازی شرایط تحصیلی و زندگی در این منطقه باشند. معتمدیان با اشاره به اینکه ۲۲۴ کلاس در خوی دچار آسیب شده‌اند، ادامه داد: مابقی مدارس مشکلی ندارند یا بسیار جزئی است که برای عادی‌سازی شرایط شهر بازگشایی مدرسه‌ها الزامی است و بجز مدارس تخریبی مابقی مدارس باید دایر شود.  استاندار آذربایجان غربی تأکید کرد: همه بخش‌ها باید به شهروندان خدمات بدهند و با کسانی که در این زمینه تعلل کنند بخصوص نانوایی‌ها به‌صورت جدی برخورد شده و سهمیه آرد آنان قطع می‌شود. وی گفت: تسهیلات بلاعوض ۹۰ میلیون تومانی در بخش روستایی و ۱۰۵ میلیون تومانی در بخش شهری به‌صورت مستقیم در جلسه اخیر هیأت دولت و با دستور رئیس‌جمهور به تصویب رسید.
معتمدیان گفت: دولت در تلاش است هزینه‌های آورده مردم را پایین بیاورد و در این راستا نیز وام‌های کم‌بهره را از ۲۰۰ میلیون تومان به ۲۵۰ میلیون تومان در بخش روستایی و در بخش شهری به ۳۰۰ میلیون تومان و همچنین ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض را به ۶۰ میلیون تومان افزایش داد.
جستجو
آرشیو تاریخی