صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

اینجا ستون «دیروز‌چه‌خبر؟» است و ما خبرهای دیروز 23 بهمن ۱۴۰۱ خورشیدی را برای‌تان جمع‌آوری کرده‌ایم:

  عمده‌ رسانه‌های جریان اصلی حوزه سیاست روز گذشته بر موضوع بسته امتداد وحدت که از سوی دولت سیزدهم مطرح شد، تمرکز داشتند.
  خبرگزاری‌های مختلف در مصاحبه‌های گوناگون با چهره‌های مطرح جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا، از بسته‌ای که در امتداد فرمان عفو رهبر معظم انقلاب از سوی رئیس‌جمهور تدوین شده است، استقبال کردند.
  انتشار خبر سفر قریب‌الوقوع آیت‌الله رئیسی به چین در هفته پیش رو این نکته را یادآور شد که رئیس‌جمهور ایران اولین میهمان عالیرتبه سیاسی جمهوری خلق چین در سال جدید چینی است.
  بخش دیگری از اخبار روز گذشته به واکاوی حواشی سیاسی اختتامیه جشنواره فیلم فجر اختصاص یافت که البته دست خالی رسانه‌های بیگانه در سوء‌استفاده از این جشنواره را نشان می‌داد.
  نکته جالب توجه دیگر آن بود که با وجود تبلیغات فراوان ضدانقلاب درباره نشست اخیر چند چهره برانداز در دانشگاه جرج تاون امریکا، اما روز گذشته تقریباً هیچ یک از رسانه‌های معاند به پردازش و تمدید خط خبری این نشست نپرداختند.
  مسأله‌ای که حاکی از شکست یکی از پروژه‌های تبلیغاتی ضد جمهوری اسلامی بود. برخی کاربران رسانه‌ای نیز این مهم را مورد توجه قرار دادند و تصریح کردند که هر اقدام تبلیغات جدیدی که صورت می‌گیرد به نوعی اعتراف بیشتر به ناکامی نسخه آشوب‌های پاییز اخیر است.
  روز گذشته همچنین اخبار جدیدتری از مذاکرات هسته‌ای یا رفع تحریم‌ها به بهانه مصاحبه جدید علی باقری منتشر شد که حاکی از آن است که برخلاف ژست‌های برخی دولت‌های غربی در ادعای فاقد اهمیت بودن این مذاکرات، پیام‌های پشت‌پرده آنها به‌صورت مداوم و مکرر به‌واسطه برخی کشورها به ایران منتقل شده است.
  همچنین تصاویر جدیدی از برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفارتخانه‌های ایران منتشر شد که حاکی از حضور چشمگیر سفرای کشورهای مختلف در این مراسم بود؛ موضوعی که باز هم ضدانقلاب ترجیح داد آن را سانسور کند تا مبادا شکست رسانه‌ای در «پروژه انزوای ایران» خدشه بیشتری به اعتبار آنها وارد کند.
  در خبری دیگر هم سخنگوی قوه قضائیه گفت که دو متهم اصلی پرونده سرقت از صندوق امانات بانک ملی به ایران استرداد شدند.
  ستایشی همچنین اعلام کرد که تاکنون ۹۵ درصد طلاها و ۱۰۰ درصد ارزها و مسکوکات به بزه‌دیدگان مسترد شده و آن ۵ درصد باقیمانده طلاجات هم به‌دلیل اختلاف بزه‌دیدگان بوده است.

جستجو
آرشیو تاریخی