صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و هفت - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

اخبار

 معافیت پروازهای کمک‌رسان به ترکیه و سوریه از عوارض فرودگاهی

با موافقت وزیر راه و شهرسازی تمامی پروازهای کمک‌رسان به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه از عوارض ناوبری و فرودگاهی معاف شدند. به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، به‌دنبال زلزله تأسفبار کشورهای ترکیه و سوریه و ارسال کمک‌های بشردوستانه توسط کشورهای جهان، به پیشنهاد رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و موافقت وزیر راه و شهرسازی، تمامی پروازهای بشردوستانه که از فضای جمهوری اسلامی ایران و فرودگاه‌های ایران جهت کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کشورهای ترکیه و سوریه عبور می‌کنند از پرداخت عوارض ناوبری هوایی و فرودگاهی معاف شدند.

 

تسهیلات ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیون تومانی برای واحد‌های زلزله‌زده خوی

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به هر واحد روستایی تخریب شده در زلزله خوی ۲۵۰ میلیون تومان و به هر واحد شهری تخریب شده ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۵ درصد پرداخت شود. جودی همچنین از مصوب پرداخت ۱۱۰ میلیون تومان بلاعوض به هر واحد تخریب شده برای اسکان موقت، معیشتی و مسکن خبر داد. وی  گفت: آواربرداری از مناطق زلزله زده تا آخر سال پایان می‌یابد و هم‌اکنون پرداخت تسهیلات برای واحد‌های تعمیری آغاز شده و تلاش می‌شود تا واحد‌های مسکونی زلزله‌زده در نیمه اول سال آینده تکمیل شود. زلزله خوی ۸ بهمن در عمق ۷ کیلومتری زمین و در ۶ کیلومتری خوی رخ داد و بر اثر آن هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی تخریب شد که نیاز به بازسازی دارند و ۷ هزار و ۵۰۰ واحد دچار آسیب و نیازمند تعمیرات شناسایی شد.

 

ایران رئیس دوره‌ای کمیسیون بین‌دولتی تراسیکا

دبیر ملی کمیسیون تراسیکا گفت: بر اساس مصوبه شانزدهمین دور اجلاس رؤسای کشور‌های عضو کمیسیون بین‌دولتی تراسیکا، ایران برای سال۲۰۲۴ به‌عنوان رئیس دوره‌ای و میزبان اجلاس سالانه تعیین شد. ترفع افزود: تشکیل این شورا، ایجاد صندوق تأمین مالی پروژه‌های کشورهای عضو تراسیکا، تردد بدون ویزای رانندگان حمل و نقل بین‌المللی، تصویب سند توسعه کشتیرانی در خزر، تصویب نقشه راه توسعه ترانزیت کشورهای عضو و تصویب نتایج حسابرسی و بودجه سالانه دبیرخانه از دیگر موضوعاتی بود که در اجلاس گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی