صفحات
شماره هشت هزار و صد و بیست و پنج - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و بیست و پنج - ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۴

اخبار

همدردی آیت‌الله سیستانی با زلزله‌زدگان

دفتر مرجعیت عالی شیعیان عراق در پیامی، ضمن همدردی با زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه، خواستار تأمین فوری مایحتاج لازم آنها شد. به گزارش ایسنا، سایت دفتر آیت‌الله سیدعلی سیستانی در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه مرجعیت عالی شیعیان عراق، زلزله چند روز قبل را به عنوان فاجعه انسانی بی‌سابقه در دوره اخیر خواند، خواستار همکاری فوری برای کمک به آنها شد.

 

اعتراض شدید کوبا به تحریم‌های امریکایی

نخست‌وزیر کوبا با یادآوری اعلامیه رسمی 61 سال پیش تحریم‌های امریکا علیه کشورش به این تحریم ها اعتراض کرد. به گزارش ایرنا به نقل از پرنسا لاتینا، مانوئل ماررو در توئیتی نوشت: «خسارت‌های ناشی از سیاست تحریمی امریکا بی‌شمار است و ما از درخواست‌ها برای پایان این محاصره که مانع از پیشرفت ملت ما می‌شود خسته شده‌ایم.»

 

طالبان، پرچم سوئد را با  آرپی‌جی زد

نیروهای طالبان در شهر قندهار افغانستان، در واکنش به هتک حرمت یک افراطی سوئدی برای آتش زدن قرآن، پرچم این کشور را با شلیک گلوله آرپی‌جی هدف قرار دادند. به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، اواخر ماه ژانویه اقدام راسموس پالودان، یک فعال راست افراطی با مجوز مقامات سوئد، با آتش زدن قرآن در برابر سفارت ترکیه در شهر استکهلم، خشم جهان اسلام را برانگیخت.

رمزگشایی از بالن چینی در حضور  دیپلمات‌ها

واشنگتن چند روز پس از ساقط کردن بالن سرگردان چین در شمال امریکا و جمع‌آوری لاشه‌های آن، با دعوت از حدود 150 دیپلمات از 40 کشور جهان، نتیجه تحقیقات روی این پرنده را اعلام کرد. به گزارش رویترز، به گفته وندی شرمن بالن پکن، یک کاوشگر نبوده و هدف جاسوسی داشته است.

 

اعتراف نخست‌وزیر سابق انگیس به اشتباه برگزیت

جان میجر، نخست‌وزیر محافظه‌کار اسبق انگلیس  به برگزیت انتقاد کرد. به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، وی گفت:بریتانیا پیش از برگزیت، با این اتحادیه قوی‌تر بود و کشور با خروج از آن دچار اشتباه شد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی