صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و دو - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و دو - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۸

اخبار

مشکل کمبود اسکناس در خودپردازها موقتی است
معاون فناوری‌‌های نوین بانک مرکزی، گفت: ایران یکی از کشورهای قوی در زمینه الکترونیکی‌کردن فعالیت‌های بانکی و مبادلات مالی است، اغلب فروشگاه‌ها و مغازه‌ها حتی در دوردست‌ترین روستاها کارتخوان بانکی دارند و حتی اغلب دستفروشان به‌عنوان آنکه کسب وکار می‌کنند، دارای یک دستگاه پوز بانکی هستند و رد و بدل اسکناس در کشور ما بسیار محدود شده و این یکی از پرافتخارترین عملکردها در زمینه فعالیت‌های بانکی است.
مهران محرمیان افزود: در همین راستا به نظر نمی‌رسد مردم برای بخش اعظم نیازهای خود نیازمند اسکناس باشند، این روزها اغلب مبادلات با کارت بانکی انجام می‌شود؛ اما به هر حال قبول دارم که مشکل کمبود اسکناس در برخی خودپردازها وجود دارد اما این مشکل مقطعی و گذرا و فقط در برخی نقاط کشور است. معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در پاسخ به این گفته که به هر حال مردم برای پرداخت کرایه تاکسی و غیره نیاز دارند مبلغی هر چند محدود، اسکناس در جیب خود داشته باشند، تصریح کرد: موضوع کمبود اسکناس در خودپردازها هم یک موضوع موقت است و قطعاً به سرعت رفع می‌شود. محرمیان درباره مشکل کمبود اسکناس در برخی خودپردازها با ادعای نبود اسکناس از سوی رؤسای شعب هم توضیح داد: به هر‌ حال مردم در کنار همه این فناوری‌‌ها، نیاز به اسکناس هم دارند و برخی از شعب در زمینه تأمین اسکناس اشتباهاتی داشته‌اند.
رشد ۲۰۸ درصدی تعیین‌تکلیف کالاهای تملیکی
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از رشد ۲۰۸ درصدی تعیین‌تکلیف کالاهای در اختیار این سازمان تا اواخر دی‌ماه نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته خبر داد و گفت: در همین بازه زمانی بیش از ۸۸۰۰ میلیارد تومان از این کالاها به فروش رسید که نسبت به سال گذشته ۵۰۷ درصد رشد داشته است.
به گزارش ایسنا، عبدالمجید اجتهادی در نشست خبری دیروز اظهار کرد: از ابتدای سال تا ۲۵ دی‌ماه در زمینه تعیین‌تکلیف کالاها رشد ۲۰۸ درصدی را تجربه کرده‌ایم همچنین در زمینه فروش کالا با رشدی بیش از ۵۰۰ درصدی و در زمینه اعاده آنها رشد ۷۱۶ درصدی را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته‌ایم. وی اضافه کرد: از ابتدای سال تا ۲۵ دی‌ماه امسال بیش از ۸۸۰۰ میلیارد تومان کالا به فروش رسید و همچنین تعیین‌تکلیف ۲۱ همت کالا انجام شده است.
نرخ سود بین‌بانکی ۲۱,۱۷ درصد شد
نرخ بهره بین‌بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۱۲ بهمن با افزایش محسوس نسبت به هفته قبل ۲۱,۱۷ درصد شد.
به گزارش تسنیم، نرخ سود بین‌بانکی در هفته منتهی به 12 بهمن ماه با افزایش محسوس نسبت به هفته قبل، به 21,17 درصد رسیده است. هفته قبل نرخ سود بین‌بانکی 21,05 درصد بود. از هفته منتهی به 30 آذرماه، نرخ سود بین‌بانکی وارد کانال 21 درصدی شده و همچنان در این کانال در نوسان است.
افزایش نرخ سود بین‌بانکی در حالی طی هفته‌های گذشته اتفاق افتاده که پیش‌تر بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار بر ضرروت کنترل این نرخ تأکید کرده بودند.
جستجو
آرشیو تاریخی