صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و دو - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و دو - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۸

اخبــــار

برای ششمین بار اتفاق افتاد

مسمومیت دختران دانش‌آموز در قم


گروه حوادث/ مسمومیت با گاز سمی در یکی از مدارس قم برای ششمین بار منجر به حادثه شد.
به گزارش ایسنا، صبح یکشنبه ۱۶ بهمن، در ادامه حوادث منجر به مسمومیت در مدارس قم، دانش آموزان دبیرستان دخترانه قرائتی در پردیسان قم با گاز سمی مسموم شدند.
شاین میان به سبب استنشاق گاز سمی بعضی از آنها نیز بیهوش شدند.عوامل اورژانس بسرعت در محل حادثه حاضر شده و به امدادرسانی به دانش آموزان مصدوم پرداختند.
این ششمین حادثه مسمومیت با گاز سمی در مدارس دخترانه قم در پاییز و زمستان امسال است و هنوز هیچ توضیح رسمی درباره علت واقعی آنها داده نشده است. پیش از این چندین دانش آموز دختر و معلم‌هایشان در مدارس هنرستان نور، دبیرستان فاطمیه و بلقیس برقعی قم با گاز منواکسید کربن مسموم شده بودند. این در حالی است که نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز تکرار حوادث مسمومیت دانش آموزان در مدارس استان قم را طبیعی ندانسته و گفته بود این موضوع علاوه بر وزارت آموزش و پرورش از سوی مسئولان امنیتی نیز در دست پیگیری است.به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری اظهار داشت: پیگیری‌های مختلفی در خصوص شناسایی علل حادثه مسمومیت دانش آموزان در مدارس قم در سطح ملی در حال انجام است و نتیجه آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

کشف نیمی از بدن
یک مرد در رودخانه

گروه حوادث/ نیمی از بدن یک انسان در رودخانه شورآباد در حالی پیدا شد که هیچ رد و سرنخی از عامل یا عاملان قتل در دست نیست.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ظهر پنجشنبه گذشته، رهگذران هنگام عبور از کنار رودخانه شورآباد در اطراف تهران متوجه جسمی روی آب شدند و با کمی دقت مشخص شد پیکر یک انسان است.
بلافاصله موضوع به بازپرس جنایی و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد. تیم تحقیق با حضور در محل و بیرون کشیدن جسد دریافتند نیمی از بدن یک مرد بدون سر با یک دست و یک پا است که حدود 35 سال دارد.
به دستور بازپرس جنایی، جسد برای مشخص شدن زمان مرگ و شناسایی هویت قربانی به پزشکی قانونی منتقل شد. همچنین تحقیقات برای بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف رودخانه، بررسی پرونده‌های گمشده‌ها که مشخصات آنها با مشخصات جسد شباهت داشته باشد و شناسایی عامل یا عاملان این جنایت ادامه دارد.

 

مرگ مادر و پسر در چادر زلزله‌زدگان خوی
گروه حوادث/ مسمومیت زلزله‌زدگان خوی با گاز مونواکسیدکربن در چادرهای اسکان موقت جان یک مادر و پسر را گرفت و 140 نفر را روانه بیمارستان کرد.
فرزین رضا‌زاده، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی از مسمومیت حدود ۱۴۰ نفر بر اثر گازگرفتگی با گاز منواکسید کربن در چادرهای زلزله‌زدگان خوی از روز ۹ بهمن ماه خبر داد و گفت: روز شنبه، ۱۵ بهمن نیز مادر ۸۲ ساله و پسر ۵۶ ساله زلزله‌زده اهل فیرورق خوی به دلیل استنشاق گاز مونواکسیدکربن ناشی از احتراق زغال در داخل چادر که با هدف گرمایشی استفاده می‌شد، جان خود را از دست دادند.
وی تأکید کرد: از مردم خوی که در چادرهای امدادی اسکان دارند درخواست می‌شود در صورت استفاده از سیستم گرمایشی بجز بخاری‌های برقی حتماً از دودکش استفاده کرده و مسائل ایمنی را رعایت کنند. زلزله ۵،۹ ریشتری شامگاه شنبه ۸ بهمن ماه در شهرستان خوی، خسارات زیادی به این شهر و روستاهای اطراف وارد کرد و پس‌لرزه‌های فراوانی داشت که همچنان ادامه دارد، بی‌خانمان شدن مردم در هوای زیر صفر باعث شده عده زیادی در چادر زندگی کنند و از امکانات گرمایشی و رفاهی مناسبی برخوردار نباشند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی