صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و دو - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و دو - ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۱

اخبار

تحویل مصالح و اسکلت‌های پیش‌ساخته به زلزله‌زدگان خوی
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اتمام آواربرداری واحدها تا قبل از پایان سال‌ جاری و تحویل مصالح و اسکلت‌های پیش‌ساخته خبر داد. اکبر نیکزاد گفت: بر اساس برآوردها در زلزله ۵،۹ ریشتری خوی که ۸ بهمن ماه سال‌ جاری رخ داد، یکهزار و ۷۵۰ واحد مسکونی تخریب شد که نیاز به بازسازی دارند و ۷ هزار و ۵۰۰ واحد دچار آسیب و نیازمند تعمیرات شناسایی شد. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: بنیاد مسکن پیشنهادهای خود را در خصوص میزان تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض در مناطق زلزله‌زده ارائه کرد که دولت در خصوص میزان تسهیلات بلاعوض در هفته جاری تصمیم‌گیری می‌کند و نتیجه به اطلاع هموطنان می‌رسد.

نحوه عرضه بلیت سفرهای نوروزی
مدیرکل حمل ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: عرضه بلیت سفرهای نوروزی جاده‌ای توسط این سازمان از ابتدای اسفندماه و به شکل‌‎های متنوع انجام می‌‎شود. داریوش باقرجوان افزود: از ابتدای اسفندماه نیز بلیت به صورت غیرحضوری و از طریق وب‌سایت‌های اختصاصی و مشترک شرکت‌های حمل و نقل آغاز می‌‎شود. وی گفت: از هفتم اسفندماه نیز فروش بلیت به صورت اینترنتی و حضوری در محل پایانه‌های مسافربری و دفترهای فروش شرکت‌ها انجام خواهد شد.
 
افزایش ظرفیت عملکرد بنادر به ۲۷۰ میلیون تن
معاون وزیر راه و شهرسازی عملکرد ۴۴ ساله انقلاب اسلامی در حوزه دریایی و بندری را تشریح کرد و گفت: طی این سال‌ها ظرفیت عملکرد بنادر کشور از ۱۹ میلیون تن به ۲۷۰ میلیون تن رسیده است. علی اکبر صفایی در مورد وضعیت بنادر کشور قبل و بعد از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ایام مبارک دهه فجر را تبریک می‌گویم. زمانی که وضعیت دریایی و بندری یا به‌طور کلی حمل و نقل دریایی کشور را مرور می‌کنیم، یکی از عملکردهای شاخص جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی در حوزه حمل و نقل دریایی بوده است.

خودکفایی کشور در ساخت خطوط ریلی
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: خودکفایی در احداث خطوط ریلی مهم‌ترین دستاورد بعد از انقلاب اسلامی این حوزه است.
عباس خطیبی گفت: مهم‌ترین هدف چند سال اخیر در توسعه شبکه ریلی کشور، تکمیل کریدور‌های ترانزیتی شمال- جنوب و شرق به غرب است که با این رویکرد در حال حاضر ۷۷۰ کیلومتر مسیر ریلی در این کریدور‌ها در قالب ۵ طرح ریلی در دست ساخت قرار دارد. وی افزود: هدف دوم اتصال شبکه ریلی به مراکز عمده‌ بار و مراکز ورودی و خروجی کشور و بنادر هدف سوم اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور است که با همین رویکرد تاکنون ۲۲ مرکز استان به شبکه ریلی متصل شده است که ۱۰ مورد آن بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفته است. وی از افتتاح ۴۰۶ کیلومتر مسیر ریلی تا سال آینده خبر داد و گفت: ۱۵۵ کیلومتر از مسیر ریلی چابهار- زاهدان حد فاصل زاهدان تا خاش در سال‌ جاری به بهره‌برداری رسید و تا بهار سال ۱۴۰۲ راه‌آهن رشت- کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر، راه‌آهن همدان- سنندج به طول ۱۵۱ کیلومتر و راه‌آهن میانه- اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر تا سال آینده به شبکه ریلی کشور افزوده می‌شوند. خطیبی گفت: طی ۴ سال گذشته بیش از ۷۰ هزار تن ریل مورد نیاز تمام طرح‌های راه‌آهن کشور در داخل تولید شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی