صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و یک - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و یک - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۸

اخبــــار

پس از 45 روز جدال بین مرگ و زندگی
 رئیس پلیس اطلاعات شهرستان جوانرود
به شهادت رسید
گروه حوادث/ رئیس پلیس اطلاعات شهرستان جوانرود که در جریان درگیری با قاچاقچیان به شدت مجروح شده بود، پس از 45 روز جمعه شب به شهادت رسید. به گزارش پایگاه خبری شهدای فراجا، بیست و نهم آذر ۱۴۰۱ مأموران انتظامی شهرستان جوانرود کرمانشاه با مشاهده خودروی قاچاقچیان دستور ایست دادند اما با بی توجهی آنان به دستور ایست، وقتی به تعقیب و گریز قاچاقچیان پرداختند در یک درگیری مسلحانه با شلیک گلوله قاچاقچیان سرهنگ «شهرام حیدری» رئیس پلیس اطلاعات شهرستان جوانرود مجروح شد. پس از این حادثه، سرهنگ حیدری بلافاصله به بیمارستانی در کرمانشاه منتقل شد اما به علت وخامت حالش او را به تهران منتقل کردند و تحت درمان قرار گرفت با این حال تلاش‌های تیم پزشکی نتیجه نداد و پس از گذشت ۴۵ روز وی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهادت مرزبان بسیجی بر اثر سرمای شدید
گروه حوادث/ یکی از بسیجیان تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد به علت شدت سرما و یخ‌زدگی در نقطه صفر مرزی به شهادت رسید.
سردار حسن حکمتیان، فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد در تشریح این خبر گفت: چهارشنبه شب، داوود جاودانیان از بسیجیان تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد در ارتفاعات شمالغرب و در نقطه صفر مرزی حین مأموریت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وی دلیل شهادت این بسیجی را شدت سرما هنگام تغییر جابه‌جایی شیفت عنوان کرد و افزود: هنگام جابه‌جایی شیفت، ۱۵ بسیجی دچار آسیب شدند که یکی از این عزیزان به شهادت رسید و مابقی درعملیات موفق جست‌و‌جو نجات یافتند.
حکمتیان ابراز کرد: صبح فردا،‌ یکشنبه مراسم تشییع این شهید در یاسوج از کنگره شهدا تا گلزار شهدا برگزار می‌شود و بعد برای اعزام به شهرستان بهمئی بدرقه و صبح روز دوشنبه از لیکک به سمت روستای کت تشییع خواهد شد.
برادرکشی به خاطر اختلاف مالی
گروه حوادث/ مرد جوان وقتی پس از درگیری مرگبار با برادرش به محل حادثه برگشته بود از سوی مأموران پلیس بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت یک بامداد شنبه 15 بهمن، گزارش مرگ مرد 39 ساله‌ای در بیمارستانی در شرق پایتخت به بازپرس محمد جواد شفیعی اعلام شد. تحقیقات پلیس نشان می‌داد که مرد جوان هنگام درگیری با برادرش از ناحیه ران پا با چاقو مصدوم شده و پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است.
در حالی که تحقیقات برای دستگیری برادر 35 ساله مقتول به دستور بازپرس جنایی ادامه داشت، مأموران مطلع شدند که عامل جنایت به محل برگشته است. بنابراین بلافاصله بازداشت شد و به قتل ناخواسته برادر اعتراف کرد و گفت: با برادرم اختلاف مالی داشتیم. شب حادثه با هم درگیرشدیم و دعوا بالا گرفت و من ناخواسته با چاقو ضربه‌ای به ران او زدم و فرار کردم ساعتی بعد نگران حال برادرم شدم و به محل برگشتم تا ببینم چه اتفاقی برایش افتاده که دستگیر شدم.
دستگیری قاتل مأمور حراست شرکت نفت
در یک قدمی خروج از مرز
گروه حوادث/ عامل قتل مأمور حراست شرکت نفت و گاز مارون که قصد فرار از کشور را داشت از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ «حجت‌الله سفیدپوست» جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان در بیان جزئیات خبر اظهار داشت: 25 دی امسال وقوع یک فقره تیراندازی به سمت خودروی گشت حراست شرکت نفت وگاز مارون شهرستان رامشیر را  که منجر به شهادت غلامرضا خالدی یکی از کارکنان حراست و مجروح شدن همکارش شد، به پلیس خبر دادند و رسیدگی به این پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. از همان لحظات اولیه با هدایت عملیاتی فرمانده انتظامی خوزستان، کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان با حضور در صحنه تحقیقات تخصصی و پلیسی را آغاز کردند.
سرهنگ سفید پوست عنوان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی خوزستان با تلاش شبانه‌روزی و کاراطلاعاتی گسترده و همکاری و رصد اطلاعاتی حراست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون هویت قاتل و همدستانش و مخفیگاه قاتل در شهرستان اهواز را شناسایی کردند و متهم را که قصد داشت به‌صورت غیرقانونی به کشور عراق فرار کند دستگیر کردند.
جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه متهم درتحقیقات پلیس به تیراندازی منجر به قتل با انگیزه سرقت اعتراف کرد، افزود: یک دستگاه خودروی پژو مورد استفاده در صحنه قتل از مخفیگاه متهم کشف و قاتل پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
حمله گرگ به 2 زن و یک مرد در همدان
گروه حوادث/ حمله یک قلاده گرگ وحشی سه شهروند همدانی را مجروح و راهی بیمارستان کرد. دکتر محمدرضا شکوهی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: روز پنجشنبه 13بهمن،‌سه مورد گازگرفتگی توسط گرگ در سطح شهر همدان گزارش شد که در اسرع وقت امدادگران به محل اعزام و اقدامات اولیه درمانی روی این افراد مجروح انجام شد.
در نخستین حادثه گرگ حوالی ظهر به مرد ۳۷ ساله‌ای در کوچه درفشی واقع در خیابان مهدیه حمله کرد و او را از ناحیه مچ پای راست و زانوی پای چپ مجروح کرد که بلافاصله به بیمارستان بعثت منتقل شد. رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: همچنین گرگ عصر همان روز به بانویی در شهرک مدرس خیابان عدالت حمله ور شد که به علت گازگرفتگی از ناحیه دست راست این بانوی ۶۵ ساله در بیمارستان بستری شد.
همچنین گرگ پس از حمله به زن ۴۰ ساله‌ای در کوچه آبیاران بلواربعثت او را از ناحیه دست و پای راست زخمی کرد که این فرد هم به بیمارستان بعثت منتقل شد.
وی با بیان اینکه افرادی هم به علت حمله گرگ و بروز جراحت خودشان به بیمارستان مراجعه کردند تأکید کرد: در صورت حیوان گزیدگی به منظور پیشگیری از بروز بیماری باید بلافاصله به مراکز بهداشتی برای انجام آزمایش‌های لازم مراجعه کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی