صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و یک - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و یک - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۷

دود پناهندگی ثوری در چشم ملی‌پوشان رفت

موسوی: کارگری می‌کردم، درآمدم بهتر بود

فائزه زمانی/  بوکس این روزها بعد از حواشی و تغییراتی زیاد انگار نفس‌های راحت‌تری می‌کشد. 2 ماهی از سرپرستی روح‌الله حسینی می‌گذرد و با تغییرات کادرفنی ملی‌پوشان مجدداً به آغوش اردوها بازگشته‌اند. شاهین موسوی المپین بوکس ایران در توکیو، حالابعد از تغییرات اخیر معتقد است سختی هر تغییری اول از همه روی دوش ملی‌پوشان می‌افتد. او هم چنین به گفته خودش برای هزارمین بار از اوضاع معیشتی بوکسورها گلایه‌مند است. گلایه‌هایی که مطرح کردنش با ملی پوشان است اما  هیچگاه شنیده نمی شود. او در گفت‌و‌گو با خبرنگار «ایران» دغدغه فعلی بوکس را نداشتن لیگ و مسابقات تدارکاتی می‌داند: «با تغییر کادرفنی متد تمرینی عوض شده است. تا مسابقات جهانی وقت زیادی نداریم و در حال حاضر تمرینات سخت و فشرده‌ای را پشت سر می‌گذاریم.
شرایط فعلی خوب است.ما تحت هر شرایطی تمرین می‌کنیم و از این نظر مشکلی نداریم. مهم‌تر از تمرینات برگزاری لیگ و مسابقات برون مرزی است که متأسفانه به دغدغه اصلی ما تبدیل شده است.تیم‌های دیگر 12 ماه سال در اردوها و مسابقات تدارکاتی به سر می‌برند. همچنین یک تیم نداشته و در هر تورنمنتی با یک ترکیب متفاوت شرکت می‌کنند اما ما فقط سالی یکی دو مرتبه در اردو یا مسابقه‌ای تدارکاتی شرکت می‌کنیم و حتی در بخش پایه فعالیت خاصی انجام نداده و پشتوانه‌ای برای تیم فعلی بزرگسالان نداریم.»
موسوی بعد از برکناری علیرضا استکی سرمربی سابق تیم ملی در واکنش به انتقادات مطرح شده به توان فنی استکی می‌گوید: «جدا از مسائل فنی، استکی مردی فوق‌العاده است که زحمات زیادی برای تیم ملی بوکس کشیده و من دو مدال آسیایی‌ام را مدیون ایشان هستم.
هرمربی‌ای در حد علم و توانش به تیم کمک می‌کند و استکی هم در حد توانش در این سال‌ها به تیم ملی کمک کرد اما بوکس ریزه کاری‌های زیادی دارد که هرچقدر هم بیاموزی باز هم چیزهای زیادی هست که نمی‌دانی.»
ملی پوش بوکس معتقد است دود پناهندگی ثوری در چشم ملی پوشان رفته است: «ثوری آن زمان هم که بود به شخصه موافق حضورش نبودم.همان زمان هم که با تیم بزرگسالان به مسابقات قهرمانی آسیا در اردن نیامد و به بهانه همراهی تیم جوانان دنبال حضور در اسپانیا بود در مصاحبه‌ای از او انتقاد کردم اما نمی‌دانستم که هدفش از آمدن به اسپانیا پناهندگی است و فکر می‌کردم تا به حال اسپانیا را ندیده است و به بهانه تیم جوانان قصد سفری توریستی دارد.
با هر اتفاق و تغییر، سختی روی دوش ملی پوشان می‌افتد و حالا هم دود حرکت ثوری در چشم ما بوکسورها رفت.
اوایلی که وارد تیم ملی شدم روح‌الله حسینی سرپرست فعلی فدراسیون، نائب رئیس بود و شرایط خوبی در بوکس حاکم بود، حتی مربی خارجی هدایت تیم ملی را برعهده داشت.حسینی از بدنه بوکس است و مطمئنم که تمام تلاشش را برای ارتقای جایگاه بوکس می‌کند.»
المپین بوکس ایران در توکیو از وضعیت معیشت بوکسورها گلایه دارد: «پاداش‌های مسابقات قهرمانی آسیا سال قبل ما هنوز پرداخت نشده است، آن هم در صورتی که ما از لحظه سال تحویل تا شهریور بخاطر حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در اردو بودیم.مدال گرفتیم اما با گذشت یکسال هنوز از پاداش آن مدال خبری نیست.همچنین فروردین امسال حقوقی سه میلیونی دریافت کردیم و بابت پاداش برنز قهرمانی آسیا 10 میلیون پاداش گرفتم.یعنی کل دریافتی امسالم 13 میلیون تومان بوده است.صاحب خانه سرسال 100 میلیون روی پول پیش خانه می‌گذارد آن وقت من کل سال 13 میلیون کار کرده‌ام.من اگر کارگری کرده و خانه‌های مردم را تمیز می‌کردم درآمدم بیشتر بود و حداقل پول پیش خانه‌ام را داشتم.امیدوارم لیگ بوکس به طور منظم وبا قراردادهایی خوب برگزار شود تا شاید شرایطمان بهتر از الان شود و بتوانیم فقط روی بوکس تمرکز کنیم.مثل همیشه اینها را گفتم اما فکر نمی‌کنم گوش شنوایی برای شنیدنش باشد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی